Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Lurer de på hva de skal gjøre? Min samboer er bekymret for at jeg skal tro jeg holder på å dø... Da måtte jeg le!! Han gruer seg nesten mer enn meg...
Venter tredjemann 18.09 :-) Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Min er til og fra til pressveene starter. Etter det går han ut. Han var med hele tiden ved førtse fødsel. Da satt han blek borte i en krok. Andre gang satt han på gangen utenfor og sov. Det kommer han sikkert til å gjøre denne gangen også (hvis det skjer på natta) For meg er min mann kun i veien når jeg skal føde. Synes ikke han har noe der å gjøre. Han kan jo ikke gjøre en dritt alikevel. Ikke liker han å være med heller.... Men jeg vil at han skal være på sykehuset slik at han kan komme inn og hilse på den lille når den er ute....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 He he, så sant så sant.. Pappaen har nok lyst til å holde meg i handa og passe på meg, men fort gjort så blir det vel jeg som må passe på han... Har i hvertfall bedt ham om å holde seg bak meg eller på siden. Han kan bare glemme å se noe som helst av det som foregår der fremme. kan jo risikere at han får hjerteinfarkt og sexvegring for resten av livet!!! :-D
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Min samboer gruer seg en del. Han er så fryktelig redd for blod, og tror han kommer til å besvime med en gang. Tror nok han ser det for seg litt verre enn det kanskje blir. Men jeg er veldig glad for at han tross alt vil være med, setter stor pris på det.
marguritten Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 min samboer var med på forrige fødselen. å han syntes det var litt kjedelig og at min skriking var "overdreven", men han har lyst å være med på nummer 2.
minlille Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Hmmm, min stakkars overlevde sist gang og har tatt lærdom til denne gang om hvodan VI ikke skal ha det så han blir med... Nå er vi jo snart re-produsert i gutte form også ettersom vi har jente fra før så det vil han ikke gå glipp av..bare han holder seg bak meg så jeg får ha "privaten"i fred...he he...Er nok ikke så fantastisk vakkert med alt det derre gusjet...
bolletrollet i oktober Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 Min samboer både gleder og gruer seg. bolletrollet er første barnet og jeg håper det blir riktig å spare de hårreisende detaljene om alt som kan gå galt til nå omtrent. Jeg mener så han har gruet seg på litt vagt grunnlag så lenge... Men hans eks er sykepleier og det har han blitt litt skadet av, jepp, mann med vaskemani og atskilte håndklær og ikke låne tannbørsten.... gleder meg litt til å se reaksjonene på føden når alle som kommer innom må vaske hendene før de gjør noe. (Stor mann, også skadet av militæret)
Gjest Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 tror ikk emin samboer vet hva han går til jeg.. hihi, sikkert like greit. Det vet jo forsåvidt ikke jeg heller siden vi er førstegangs. men vi gleder oss veldig.... og jeg gleder meg til at han se meg slite siden han har hvert slaven min hele svangerskapet:) hihi han har nok ikke noen planer om å gjøre så mye, og det er også helt greit, bare han er der og kan gjøre timg for meg hvis jeg ber om det... han er litt sjenert så selv om jeg drømmer om at han skla være en sånn som spør jordmoren masse spørsmål for å få med seg mest mulig vet jeg det ikke kommer til å skje, så det skla jeg stå for. men bare å ha han der er en trygghet for meg for jeg liker ikke å være på sykehus å sånn alene. også skla han få følge etter babyen når de tar henne med ut fra rommet forå sette på navn å sånt, har hørt at de gjør det der, og da skla jeg vite at jeg får samme baby tilbake hvertfall.. menj eg vet han gleder seg masse.. huff, skrever så masse jeg.. tankene bare strømmer på.. hihi
Gjest Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Min er totalt uvitende om hva han går til...det skal bli "tøft" og være med på fødsel er ofte utrykket han bruker hehehe! MEN han har fått streng besjed om og stå bak, ikke glo der nede liksom..han er en sterk person så jeg tviler han hadde tatt skade av og sett der "nede" men hvorfor skal han egentlig det?! det er kun jm /lege som skal se mener jeg.... Det eneste som kan bli morsomt er at han er livredd blod, i følge hans mamma så begynte han og grine vær gang han måtte ta blodprøve som liten..hehe...store mannen på 192cm :-) hehe men har stor tillit til han, så dette går nok veldig bra:-)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Jeg tør ikke ha med sambo inn fordi tenk om jeg bæsjer eller noe da. Jeg orker ikke å slite med å være flau osv i tillegg til vondt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #11 Skrevet 26. september 2006 Det var da et merkelig argument. Fødsel er en stor opplevelse for pappaen også, selv om det kan være tøft for begge når det står på. Du kommer IKKE til å være flau over bæsje el.l. Det er godt å ha en hos seg under fødselen, dvs. en som ikke er sykehuspersonale. Jeg mener at hvis man har vært så intim at man har laget et barn sammen, bør man også være sammen om fødselen. Vi damene har jo liksom ikke noe valg, men det å være med på fødselen er på en måte en del av det å bli pappa også.
Lahl Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 Samboeren min grugleder seg, han vet akkurat hva han går til ettersom dette er det tredje barnet vårt. Tror han gruer seg til å se meg ha det vondt og at jeg klemmer fingrene hans omtrent blå, slik jeg gjorde sist. Hadde ikke klart meg uten han, han masserte meg i korsryggen og gjorde alt jeg ba han om... Han har aldri vært "nede" der å sett, han bare så ovenfra når hodet kom. Men som han sier: det er det største han noen gang har vært med på og han beundrer meg som vil gå gjennom det enda en gang . ( Ikke det at jeg har noe valg sånn som ståa er, men.... hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå