silje1980 Skrevet 26. september 2006 #1 Del Skrevet 26. september 2006 Vil bare si jeg på henge meg på flere andre innlegg her, og ble glad for å se at jeg ihvertfall ikke er alene om å ha en baby som skal hakonstant kroppskontakt, som må ammes i søvn, og som er umulig å flytte over i egen seng om natta... Gutten min er 6 uker, og jeg eller pappaen har hatt han i fanget omtrent konstant fra dag 1... Ikke mye jeg får gjort i løpet av en dag, nei! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6458032-kroppskontakt-og-%C3%A5-amme-i-s%C3%B8vn-henger-meg-p%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. september 2006 #2 Del Skrevet 28. september 2006 Sånn er min sønn også, han er 2,5 mnd. Men du må bare fortsette å prøve å flytte han over når du har behov for det/orker. Vi får det til av og til nå, så jeg har håp om at han gradvis venner seg til senga si. Vi prøver også å legge han der når han er trøtt og vugge i søvn, det har gått en sjelden gang, men det viktigste er vel at han venner seg til vogga og trives der. Jeg vet ikke hvor ofte du ammer? Jeg ammer ofte, i begynnelsen hver time, nå kanskje hver halvannen time. Tror dermed ikke han blir skikkelig mett, for han sovner ved puppen (power-naps kaller jeg det :-). De gangene vi har gitt litt tillegg på kvelden er det lettere å få han til å sove i egen seng. Men så vil man kanskje ikke bli avhengig av mme da. En ting til er at det vil hjelpe litt når han tar smokk, som vår gutt gjorde omtrent forrige uke. Da kan man av og til lirke den inn istedenfor puppen når du ammer i søvn/han våkner litt til. Har hørt at de kalles "magebarn", de som trenger så mye kroppskontakt, og at de er vare og på en måte litt skvetne, om du forstår. Dette passer ihvertfall med min. En trøst er at selv om det er slitsomt nå, vil de sikkert utvikle seg til harmoniske barn med all den nærkontakten. Har fått tips om å kjøpe slynge, tror faktisk det ville vært smart, men har ikke kommet meg så langt. Babybjørn er han ikke så glad i å sitte i... Vi får smøre oss med tålmodighet og tenke at dette ikke varer evig, selv om det er slitsomt nok nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6458032-kroppskontakt-og-%C3%A5-amme-i-s%C3%B8vn-henger-meg-p%C3%A5/#findComment-6481960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #3 Del Skrevet 28. september 2006 Hei Følte bare for å skrive det. Min sønn er nå snart 14mnd og må fremdeles "ammes" i søvn. Det er utrolig slitsomt og føler jeg ikke får tid til så mye jeg skulle ønske jeg kunne jort. Kan ikke gå ut på byen i tilfelle han skulle vakne og må ha pupp for å sovne ijenn. Tar ikke flaske og heller ikke tutt ( har prøvt siden han var 6mnd ) . Så nå vet jeg ikke hva jeg skal jøre for å få han til å sove rundt ! Noen som kan hjelpe meg? Takk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6458032-kroppskontakt-og-%C3%A5-amme-i-s%C3%B8vn-henger-meg-p%C3%A5/#findComment-6487587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå