silje1980 Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Gutten min på 6 uker har helt fra fødselen vært nesten umulig å få til å sove på ryggen slik som så sterkt anbefales. Han sover på rygg i vogna si når vi er på trilletur. Ellers våkner han bestandig når vi forsøker å snu han eller flytte han sovende over i seng eller vogn. Er det veldig risikofylt at han sover så mye på magen?
Mathias og Hannah`s mamma Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Min datter på 7 uker er også sånn. Jeg snakket med helsesøster om det. Hun anbefalte å fortsette forsøkene på å få henne til å ligge på ryggen, helt til hun klarer å snu seg selv. For dersom hun sover på magen og det skjer noe. ex krybbedød. Da kommer jeg aldri til å tilgi meg selv....
Sleepymom Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Enig i at dere fortsatt bør forsøke å legge han på ryggen når han skal sove. Hvor/Hvilken stilling er det han sovner i? og sovner han ved puppen? Jeg tror ikke dette er en umulig oppgave, han sover jo på rygg i vognen sin. Kanskje dere kan prøve å legge han i en voksipose, e.l. inne i sengen? Noe som ligner litt på en vognbag.... Lykke til!
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Forstår problemet ditt, vår gutt sovner ofte på siden etter amming i sengen, og det har vært sååå vanskelig å få snudd han over på ryggen. Men ifølge legen er dette greit siden han er en stor og sterk gutt. Kan du prøve å legge han på siden da? Nå som tre og en halv måned gammel er det lettere å ihvertfall få lagt han ned i senga på ryggen. Han er blitt mindre var for å bli lagt ned sovende. Ellers er jeg enig i at du bare må fortsette å prøve å legge han på ryggen, selv om det er vanskelig nå vil det etterhvert gå lettere...vet det er slitsomt, men ønsker deg lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå