Gå til innhold

vil kun sove på magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 uker har helt fra fødselen vært nesten umulig å få til å sove på ryggen slik som så sterkt anbefales. Han sover på rygg i vogna si når vi er på trilletur. Ellers våkner han bestandig når vi forsøker å snu han eller flytte han sovende over i seng eller vogn. Er det veldig risikofylt at han sover så mye på magen?

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter på 7 uker er også sånn. Jeg snakket med helsesøster om det. Hun anbefalte å fortsette forsøkene på å få henne til å ligge på ryggen, helt til hun klarer å snu seg selv. For dersom hun sover på magen og det skjer noe. ex krybbedød. Da kommer jeg aldri til å tilgi meg selv....

Skrevet

Enig i at dere fortsatt bør forsøke å legge han på ryggen

når han skal sove.

Hvor/Hvilken stilling er det han sovner i? og sovner han ved puppen?

Jeg tror ikke dette er en umulig oppgave, han sover jo på rygg i vognen sin. Kanskje dere kan prøve å legge han i en voksipose, e.l. inne i sengen? Noe som ligner litt på en vognbag....

Lykke til!

Skrevet

Forstår problemet ditt, vår gutt sovner ofte på siden etter amming i sengen, og det har vært sååå vanskelig å få snudd han over på ryggen. Men ifølge legen er dette greit siden han er en stor og sterk gutt. Kan du prøve å legge han på siden da?

Nå som tre og en halv måned gammel er det lettere å ihvertfall få lagt han ned i senga på ryggen. Han er blitt mindre var for å bli lagt ned sovende.

Ellers er jeg enig i at du bare må fortsette å prøve å legge han på ryggen, selv om det er vanskelig nå vil det etterhvert gå lettere...vet det er slitsomt, men ønsker deg lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...