snipp & snapp i 38.uke Skrevet 26. september 2006 #1 Del Skrevet 26. september 2006 Hoppla ! Kom til UL i går fordi jeg mente at blødningen skyltes at jeg hadde kastet igjen - men der inne var det 2 hjerter som banket.... Vel, det er vanskelig å beskrive sjokket som absolutt ikke har roet seg etter besøket på Gyn. Alt blir snudd på opp-ned, alle tankene omkring hvordan den første tiden skulle kunne bli - ha med seg barnet overalt - i fjellet - på seiltur - overalt i en sekk på magen - for JEG skulle ikke bli særlig hemmet av et nytt barn nei! Men om alt går bra videre nå så får jeg alt dobbelt opp - fleksibiliteten synker til hva - til null?? Uffamei : ) Mannen min stakkar han trenger nok tid - mye tid - for å komme over sjokket. Fra før har jeg en sønn i tenårene, han to døtre på 4 og 8, så til sammen blir det FEM barn. For halvannet år siden hadde jeg èn.....: ) Jeg var så inderlig glad da jeg forlot sykehuset - sånn skikkelig skrekkblandet fryd - men da jeg kom hjem og han hjemme stakkar, ikke klarte å møte min glede, falt det hele til nesten fortvilelse. Så.... Er det noen andre i aprilklubben som venter dobbelt-opp? Hadde vært utrolig fint å ha noen å "dele" den kommende store magen med... Har termin 24. april Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6457819-hjelp-vi-skal-ha-tvillinger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
glafruen Skrevet 26. september 2006 #2 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg skulle ønske vi fikk tvillinger!! Har så lyst på 2 stk....å sukk.men har bare en spire jeg.... Men gratulere med to spirer!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan skjønne at sjokket ikke har lagt seg enda, det må ha vært STORT å se to stk bankende hjerter!! Klart mannen må ha litt tid på seg,de er veldig enkle skapninger,og når sånne kompliserte ting som to babyer på engang inntreffer dem,ja da må di ha tid til å fordøye det.. Jeg ble så glad på deres vegne,ønsker dere og deg all lykke til videre og ikke minst med svangerskapet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6457819-hjelp-vi-skal-ha-tvillinger/#findComment-6457937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ks23 med William og Lucas Skrevet 26. september 2006 #3 Del Skrevet 26. september 2006 Hei hei Slumra Da er vi i samme båt... Venter tvillinger jeg også Hadde aldri trudd mine egne øyne at jeg heller ville få tvillinger noe jeg gjorde.. For det første ble jeg sjokkert da testen visste posetiv(fant det ut i 6 uke) Også ble jeg veldig dårlig fikk elveblest++ og havnet på sykehus. Da ville de ta en Ul i og med at jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei.... Herregud bare den følelsen da gynokologen sa "JA du er gravid ja men her er det ikke bare en" he he... Kjente bare tårene kom.... Vi også hadde jo bare forbredt oss på en, dette blir våres første men neida vi får to Men nå bare gleder vi oss kjempe masse.... Har termin 4 jeg dah...Og det sies jo at alltid kommer litt før..... Ys endelig en til som skal ha tvillinger her... Morro... Har du begynnt og få mage da???? Og hvor gammel er du?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6457819-hjelp-vi-skal-ha-tvillinger/#findComment-6460480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru grim Skrevet 26. september 2006 #4 Del Skrevet 26. september 2006 Hei på dere! Vi skal også ha tvillinger, har termin 18. april. Jeg gjorde heller ikke annet enn å glise og le den første dagen, men etterhvert begynte alvoret å gå opp for oss begge (først for han tror jeg, hehe). Jeg hadde regnet ut at jeg kom til å klare å jobbe akkurat nok til å motta fødselspenger, men har innsett at det går nok ikke nå... Da må jeg jobbe til 1 måned før termin, og det spørs nok om jeg får lov av legen og jordmor pga fare for for tidlig fødsel... Da må det bli engangsstøtte på oss da, men vi får da i allefall dobbelt opp av den da, en mager trøst... Ikke får vel mannen min permisjon med lønn heller da, så hvordan vi skal få det til den første tiden aner jeg ikke, men det må da ordne seg på et vis... Vi har ei datter fra før, hun er 2 år og 8 måneder nå. Så at vi endelig ble gravide igjen nå, var en stor glede, men hadde absolutt ikke trodd det skulle bli to... Nå må vi ha ny (brukt da) bil hvor det er plass til 3 barneseter baki (forslag mottas med takk), og vi må også bygge på huset etterhvert... Vi bygget hus som sto ferdig høsten 2003, er nettopp ferdig med garasjen, og nå skal vi nesten begynne på nytt igjen da, huff... Jaja, det haster jo ikke å bygge på da, de kan jo dele rom i flere år før det blir et problem regner jeg med, men det er litt bekymringer ute å går... Klart jeg gleder meg også :-) Skal bli moro, en helt ny opplevelse! Jeg gledet meg veldig til å bli gravid igjen, tenkte at da ble ikke alt så nytt osv da jeg hadde vært igjennom alt før, men nå blir alt nytt igjen, hehe... Godt å høre at vi er flere i hvertfall. Bare sjokket har lagt seg og de fleste bekymringer ryddet av veien, skal det bli godt... Hittils står bekymringene i kø, men gleden kommer mer og mer for hver dag :-) Hjelper på at magen buler og at jeg har kjent antydning til liv også da :-) Veit det er tidlig, men kjenner igjen følelsen fra sist. Er ikke spark da så klart, men bittesmå bevegelser. Ikke ofte jeg kjenner det heller, men det er deilig når det skjer :-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6457819-hjelp-vi-skal-ha-tvillinger/#findComment-6461291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. september 2006 #5 Del Skrevet 26. september 2006 Gratulerer!!:-) Forstår det er et sjokk, men jeg synes dere er kjempeheldige!:-) Alltid ønsket meg det!!:-) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6457819-hjelp-vi-skal-ha-tvillinger/#findComment-6463559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
5iapril Skrevet 27. september 2006 #6 Del Skrevet 27. september 2006 Du får jo fødselspenger av sykepenger også, så det skal i grunnen ikke være noe som helst problem:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6457819-hjelp-vi-skal-ha-tvillinger/#findComment-6465970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snipp & snapp i 38.uke Skrevet 27. september 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 27. september 2006 Hei og hjertelig takk for alle go'ord fra dere - det gjør noe med humøret!! : ) Har så smått begynt å lande - og det kan se ut som om min kjære og jeg har klart å finne frem til den samme planeten å lande på - det kjennes godt! Til deg ks21 - gratulerer masse med dine 2! Med magen så undret jeg meg stort over hvorfor den ble så tidlig så mye - jeg var jo bare akkurat i uke 10 og klærne strammet, skjørtene fikk jeg ikke lenger helt igjen... hvordan skulle dette gå om jeg kom til å legge på meg i denne farten?? Vel, nå har jeg jo fått svar på akkurat DET - begynt å ta innover meg at magen vil vokse - og den vil vokse FORT! (Har ikke turt å gå inn å se på bilder av tvillingmager enda, tror ikke jeg vil tørre noengang: ) Jeg fikk en sønn da jeg var 23 - liksom i "den andre enden" for nå er jeg 38 - (noe som nok er fryktelig gammelt for de fleste her inne, men vi kjenner det jo ikke helt sånn da - noen av oss...) Den gang syklet jeg offroad i skauen i tykkeste Nordmarka på overtid - svigermormoren min konfiskerte sykkelen da hun fikk vite hva jeg fordrev tiden med mens jeg ventet. Og nå leser jeg med gru om sykemelding allerede rundt uke 20 og at magen vil være på størrelse med enlingemage rundt uke 30...phu! Men i dag tok jeg meg selv i å lete etter mulige navn fra filofax'en... - og deretter mulige navnkombinasjoner - dette kan jeg like! Siden vi får en tettere oppfølging med hyppige UL, skal det vel litt til om kjønnene ikke kommer for en dag ganske raskt? Så da blir jo navneleken litt enklere....kanskje...... Jo, og i går begynte jeg å tegne på en tvillingevugge, bestemte hvilket treslag jeg skal bruke og at jeg vil ha meiene "andre veien" slik at den vugger opp-og-ned og ikke sideveis.... Ja det er mye å okkupere tankene med gitt... Til deg "har 2 barn i magen": Gratulerer så mye til dere - jeg hadde virkelig ikke regnet med å finne flere her inne på terminklubben - kjempebra! Du har helt rett - det er mange bekymringer og de kan lett stå i kø. Men du høres veldig optimistisk ut noe som er kjempeflott, - jeg tenkte i går at jeg kan ikke tenke på alt som er usikkert - mye går seg til underveis, mye vil ta en helt annen retning uansett hvor mye jeg planlegger og tenker ut. Man skal selvsagt se virkeligheten i dette, sammen med at det jo er så mye man kan sysle med underveis av hyggelige ting - i hodet, på tegnebordet eller rett og slett hoppe på symaskinen - eller høvelbenken alt etter som...: ) Men jeg er ikke over de usikre ukene enda, så jeg klarer ikke helt å slippe tankene og drømmene løs enda.... Til slutt; om det rører seg der inne? Jeg vil kalle det litt sånn "flimmer-følelse" - som om en liten håndfull fiskeyngel forflytter seg....? Beste hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6457819-hjelp-vi-skal-ha-tvillinger/#findComment-6468700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru grim Skrevet 27. september 2006 #8 Del Skrevet 27. september 2006 Til 5iapril. Jeg har gått på rehabiliteringspenger fra trygdeetaten før jeg begynte å jobbe igjen, og får derfor rehabiliteringspenger i stedet for sykepenger om jeg blir sykemeldt de første 6 månedene jeg jobber, så da går det litt skeis... Men det skal vel ordne seg på et vis, er ei stund igjen enda :-) Ja, jeg synes det er slik flimmerfølelse jeg også, det kiler på innsiden liksom, hihi... Blir spennende :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6457819-hjelp-vi-skal-ha-tvillinger/#findComment-6474091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå