Gå til innhold

Drikker dere melk?


plutseligbolle

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke drukket melk siden jeg var 20 år, det er 14 år siden...Jeg spiser ost og litt yoghurt og kjøper iblant juice med kalsium og biola. Må jeg begynne å drikke melk, tror dere? Jeg har fulgt alle statlige råd hittil, men det med melk har jeg ikke tenkt på. Er straks 12 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil vel tro du får i deg stoffene og vitaminene du trenger med å ta gravitamin og folat. Eller, som du sier, spise youghurt og juice.

 

Var det spesifikt kalsium du tenkte på, så er det jo andre ting du kan spise for å få i deg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har melkeallergi og kan ikke drikke melk.

men om jeg var deg, ville jeg tatt kalsiumtilskudd.

 

Barnet trekker ganske mye av deg. men melk er for kalver..

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide trenger 900 mg kalsium, ammende 1200 til dagen. Det er mye når en ikke drikker melk. Jeg tar kalsiumtabeletter og vil nok anbefale deg også det. Varierer mengden etter hvor mye jeg får i meg av naturlige kalsiumkilder. Du bør kanskje regne litt på hvor mye sånn cirka du får i deg. Kan jo godt være at du får nok i deg likevel, men jeg er iallefall ikke i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får jeg vel nesten for mye melk i meg, hvis det går an da hihi.

Drakk ikke så mye melk før jeg ble gravid, men nå er det bare så godt, sammen med hjemmebakt skillings bolle :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir visst melkoholiker når jeg er gravid jeg. Sist bøtta jeg nedpå en liter om dagen, litt pga halsbrann og mest fordi jeg bare måtte ha det. Merker at melkesuget begynner så smått å komme nå også, selv om jeg bare er 6 uker.

 

Som de andre sier, så burde du kanskje ta kalsiumtilskudd, da er du hvertfall på den sikre siden. Men uansett så tar babyen den næringen den skal, det er isåfall deg vitaminunderskuddet tærer på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...