Gå til innhold

Bli gravid før eller etter ferietur...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på cruise i Caribbean de to første ukene i November, og planlegger å bli gravid. Jeg har mensen nå, så skal vel ha eggløsning rundt den 6.oktober. Det jeg lurer på er om jeg kommer til å bli så kvalm på turen at jeg bør vente til etter turen, og om det er noen farer forbundet med flyturen til og fra USA?

Har lyst til å bli gravid, men vil heller ikke ødelegge den turen da jeg har gledet meg lenge til den! Bør jeg vente med å prøve til jeg er på tur?

Forvirret.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg hadde planlagt tur i sommer i august til hellas alt var bestilt og gledet oss masse. 2 dager før turen fannt jeg ut at jeg var gravid. dette ødela ikke turen vår vi koste oss å hadde det fint. Er dette noe du har ønsket lenge så kjør på ,ikke tenk på turen det tar du som du kommer. Det er ikke sikkert du blir gravid med første forsøk ,jeg har venner som har prøvd i flere måneder. Jeg har vært heldig for jeg har ikke vært noe dårlig eller kvalm noen blir det andre ikke. Ønsker du deg barn er ikke dette noen hindring:)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og når jeg mener spydd bort, så mener jeg at jeg varierte mellom å ligge i sengen og ligge på badegulvet :-( Fikk lite utav de ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du reiseforikring får du igjen nesten alle pengene både for deg og reisefølge dersom du skulle bli dårlig og må avbestille turen (må ha legeerklæring). Så det er jo et alternativ dersom du skulle bli veldig kvalm og ikke kan reise.

Når det gjelder fly så er det vel kun ca de siste 2 mnd av svangerskapet du ikke kan fly.

Synes du skal bestille turen jeg, så får du evt. avbestille dersom du blir så dårlig så du ikke kan dra. Les nøye forsikringsvilkårene før du bestiller turen for sikkerhets skyld.

Lykke til, og god tur! Jeg ble misunnelig nå:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at dersom du skulle bli syk i mer enn 6 dager under ferien så har du krav på å få igjen antall feriedager som du var syk av arbeidsgiver (må ha legeerklæring/ sykemelding).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...