Gå til innhold

Tips om bagen fra ei som har født!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste tråden lengre ned her, og måtte le littegrann i sjegget gitt, over alt dere skal pakke. Det dere IKKE trenger er:

Lesestoff ( du har ikke tid til å lese, du vil bare se på babyen din, eller sove!)

Store bind. Du får jumbobind på sykehuset, det eneste som duger

Plenty babyeklær. Det holder med en body + hjemreiseklær. Du låner resten på sykehuset.

Egne truser. Nettingtrusene er ikke lekre, men trust me, det tenker du ikke over. De passer perfekt til de store bleiene, og så er det bare å kaste etter bruk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor får man tak i nettingtruser??

Skrevet

Du får dem på sykehuset. Dersom du vil kjøpe egne/ekstra så får du engangstruser på apoteket.

Jeg er helt enig, de er det eneste lure å bruke.

Skrevet

Jeg er så enig så enig. Ingen vits i å pakke ned en hau. Eneste en bør sjekke på forhånd er jo om sykehuset en skal føde på faktisk har alt utstyret en trenger, mange sykehus har sluttet med noen av disse tilbudene.

Skrevet

Dette er tips til å ta med ifølge den andre tråden..

linfrø

energidrikk

tøfler

ipod

mobil

mobillader

dopapir

joggebukse

t-shirt

ammebh

lesestoff

penger

Fuktighetskrem/håndkrem

shampo

balsam

kremer

hårbørste

leppepomade

snytepapir

sudoku..

nettingtruser

pysj

morgenkåpe

kamera

filmkarmera

hemoridesalve

stikkpiller

laxermiddel

vannflaske

slippers

sårsalve til puppene

brystskjold

ammeinnlegg engangs

hårføner

funlight saft

sminke

bind

neglefil til den lille

bordspeil

notisblokk

smertedemp. krem til underlivet

klær til baby

brødposer

gummistrikker

skift til samboer

Kunne ikke dy meg, måtte bare se hvor lang listen ble:)

Forrige gang hadde jeg ikke med halvparten av dette.. denne gangen har jeg laget en ekstra bag som står hjemme med ting jeg kanskje trenger så kan mannen finne d der om d er noe jeg savner:)

Så slipper jeg å dra på alt...:)

Skrevet

Jeg leste en del begge gangene jeg var på sykehuset, så jeg kan anbefale lesestoff.

Skrevet

Thihi litt av ei liste... sist så pakka æ etter vannet va gått... syns at æ hadd me mæ alt førr mye da... På sykehuset får du jo kjøpt en del også læsestoff, sudoku etc. vesst du klar å slit dæ fra babisn...

Denne gangen bi det nok pysj, et par joggedressa, t-skjorte, ammebh, slippersa, kamra, mobil m/lader og litt kosmetikk + heimreiseklea tel babisn...

Sku æ mangel nå så kan jo sambo ta det me... dessuten håpa æ på et kortere opphold en sist...

Skrevet

Himmel og hav.. ganske mye! Takk for at du oppsummerte, det er kopiert over i en excel-fil, så får vi se.. Men skift til samboer får han fikse selv, tror jeg, og neglefil til småen får vente...

tihi;-)

Gleder meg til å pakke denne bagen, jeg - det er jo et lite symbolsk tegn på at vår ventetid nærmer seg slutten..

Skrevet

Og jeg anbefaler fortsatt og ta med noen egne bind, eller i det minste ha kjøpt inn så gubben kan ta med hjemmefra hvis du ikke liker de som er på sykehuset. Sist så hadde de bare disse ENORME bleiene(som er uunværlige de første timene), og så noen helt vanlige små "plast-bind" av ultratypen. Tro meg, dere vil ikke ha lyst til å gå med de vanlige ultrabindene, eller de store bleiene mer enn nødvendig!

Skrevet

He he he som snart 4 gangs fødende er jeg helt enig med HI..:0)

Denne gangen pakker jeg minimalt.Toalettsaker,kamera ,penn og papir slipperser..Da har jeg det jeg trenger :0) Blir alltid mer men dette er det viktigste..hente settet til babyen kommer pappaen med etterhvert :0)

Skrevet

etter å ha vært 2 uker på sykehuset 3,5 timer unna hjemmet mitt kommer jeg nok til å pakke mye mer denne gangen en sist.. Da pakka jeg etter vannet var gått og uten å ha tenkt over hva en bør ha med så de 14 tanga trusene ble liksom ikke brukt.. hehe var ikke så kult når sambo skulle finne saker til meg heller.. har heller for mye med meg denne gangen.. MEN ikke allt det som sto på den lista da.. Husker med skrekk de bindene.. gikk greit den første dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...