Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det, når kan det oppstå og hvor har du smerten?

Jeg er i uke 18, og har helt forferdelig vondt i korsryggen og nedover den ene sia på rumpa..bruker 10 minutter på å reise meg opp fra soffan enkelte ganger...Hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått bekkenløsning og er 50 prosent sykmeldt.

Smertene begynte slik som du beskriver de faktisk. Vondt i korsryggen og nedover den ene siden på rompa og nedover det ene beinet. Ble bare verre og noen dager klarer jeg ikke gå nesten.

Verst hvis jeg har bøyd meg mye og løftet mye.

Nå har jeg også vondt mellom beina.

Oppstod for en måned siden hos meg. Var da ca 4 måneder på vei.

Kan visst oppstå når som helst i svangerskapet og er visst noe hormonelt fikk jeg beskjed om av legen.

Skrevet

Smerten er jo helt ubeskrivelig enkelte ganger.. Men noen ganger merker jeg det nesten ikke. Vært verst de siste dagene her...

Hva gjør jeg med det da?

Skrevet

Jeg ville kommet meg til legen fort hvis jeg var deg hvertfall.

Vet hvordan du har det,høres veldig ut som du har fått bekkenløsning stakkar.

Jeg fikk bare beskjed om å ta det veldig med ro og ikke støvsuge og vaske gulv og slike ting,for da blir det enda verre.

Smertene varierer fra dag til dag hos meg også.

Ellers så kan legen sende deg til fysioterapaut,ofte det hjelper.

Tror jeg skal prøve det selv.

Skrevet

Hei Jeg fikk bekkenløsning i sist gang. Fikk råd av fysioterapeut å ta korte skritt, ta trapper med ett trinn av gangen hvis du forstår. Når du reiser deg opp av sofaen erdet viktig å få tyngden på kroppen "over" lårene, slik at de tar det meste av løftet. Disse rådene var gode for meg. Unngå helt tunge løft. Jeg fikk veldig vondt i bekkenet denne gangen helt tidlig i svangerskapet og tenke at hvis jeg får bekkenløsning så tidlig så blir jeg sprø. Da sa kiropraktoren min (som behandelet meg for noe helt annet) at jeg ikke skulle bekymre meg. Han skulle sørge for at jeg kom meg gjennom svangerskapet, han kunne hjelpe. Heldigvis har jeg ikke fått bekkenløsning enda...så jeg vet ikke om kiropraktor er løsningen, men han sa det selv så jeg vet ikke. Han er forøvrig veldig flink så jeg tror nok det stemmer for enkelte. Lykke til med korte skritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...