Gå til innhold

Hei alle sammen..


Stinemor3

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Jeg er inne i min 7 uke, første svangerskap og har egentlig ikke peiling på hva jeg skal gjøre... Har lest litt rundt å slikt da men. Leste at man skal unngå kontakt med syke mennesker? Nå har jeg holdt sengen i tre dager med feber og mye hoste og tett nese.. Tror noen dette er skadelig?? Jeg kommer fra en kristen konservativ familie, er forlovet, skal gifte meg i mars (ergo med stor mage....) og tørr ikke si noe til familien min... Noen tips?? Er liksom fortvilet og overbegeistret på samme tid! Det har aldri vært noe alternativ å avslutte svangerskapet.. Babyen er absolutt ønsket av mammaen og pappaen sin.. :) Noen som har kombinert fødsel og barselstid med eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og gratulerer med svangerskapet!

Du kan forsåvidt leve som normalt, bare unngå skaedlige ting som røyk og alkohol (så klart) og upasteuristerte oster. Ville vært litt forsiktig med noen posteier også, men husker ikke i farta om det bare er i utlandet.

Det er mange som har vært syke under svangerskapet, og det skader nok ikke fosteret, bare pass på å få i deg nok væske og mat.

Nå vet jeg ikke hvordan foreldrene dine vil reagere, men de fleste gleder seg over å bli besteforeldre, og dessuten er dere forlovet og skal gifte dere! I gamle dager var det svært vanlig blant allmuen å være gravid når en giftet seg, det var likosm greit å se at ekteskapet kom til å bli velsignet med barn :-)

Ikke framskynd eller utsett bryllupet bare fordi du er gravid, det er vakkert å se gravide bruder!

Men hvis du er redd for reaksjonen deres, går det jo an å vente til du er 12 uker på vei, slik at de ikke kan utøve noe press på deg. Dessuten er du sikrere på at alt går bra når du er kommet til 12. uke.

 

Jeg har hørt om folk som tar eksamen midt i barseltiden, men jeg ville ikke anbefalt det! Vi pusset opp et hus vi hadde kjøpt rett etter gutten vår var født, og jeg angrer veldig på at jeg ikke slappet mer av den høsten og koste meg med lillegutt. Føler liksom at jeg har gått glipp av en viktig tid.. Så jeg ville heller bedt om utsettelse på eksamen, men ikke dropp ut av skolen det siste halve året, for da kan du få trøbbel med støtte fra Lånekassen.

 

Håper dette hjalp deg litt med å sortere tanker!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...