Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 trenger litt hjelp av dere vognspesialister! Etter mye om og men har jeg havnet ned til en av disse 3... Jeg har termin i desember og ønsker primært bare en vogn som skal fungere fra nyfødt og ut hele vognperioden. Trillekomforten bør være bra både på asfalt, shopping og i skog. Så har man jo vinteren med snø og slaps også... Den må være lun og god med grei plass og ikke være så altfor tung heller. Noen som har litt erfaring og tid til å hjelpe meg?
<3 + <3 + <3 Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Jeg har hatt alle tre, og endt på s3 til slutt... Ikke Bugaboo fordi: - den var knall som shoppingvogn, men fungerte IKKE på grusvei, brostein, skog og mark, opp fortauskanter (mått gi den en dytt med foten for hver gang). Ser heller ikke for meg at den er optimal på vinterføre her hvor vi bor med mye snø og slaps... Ikke OTH fordi: - hm...eneste negative jeg har å si er at den er kun forovervendt, og jeg vil ha muligheten til å ha barnet mot meg i perioden etter bag og frem til ca 1,5 - 2 års alder (synes det er koslig på turer osv..tulla liker det også). Bortsett fra dette er OTH veldig-veldig bra.. den beste på trillecomfort++ - om man triller mye i skogen og i veldig ulendt terreng kan det fort bli litt lite fjæring på vogna på man bruker bag, men på asfalt fungerer den helt fint vil jeg si S3 fordi: - roterende forhjul - vendbar sittedel (viktig for oss) - håndbrems - lun og god kalesje - full liggestilling - fint design - god trillecomfort - reg. fotbrett Negativt er vel at det er liten kurv under, og litt vanskelig å komme til når sittedelen er vendt mot den som triller..i tillegg er ryggen på sportsdelen litt kort (men tuppa vår på snart 2 år og 90cm sitter og ligger fint i den ennå).
mammmamia ** Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Absolutt S3..! Både Bugaboo og OTH er supre vogner, og med litt godvilje så får du nok begge til å funke som eneste vogn..! OTH er nok den jeg minst ville anbefale siden du ikke kan ha ungen vendt mot deg når han/hun vokser ut av bagen... Bugaboo kommer jo med vinterhjul i løpet av januar tror jeg (?) og da vil denne være helt super! Men som eneste barnevogn ville jeg gått for Spiriten, den er stor, lun, romslig og en "ordentlig" barnevogn..! ;-)
Fyken Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Bugaboo er bare helt fantastisk, og er etter min mening verd de ekstra kronene. Dessuten trenger du bare en vogn. Vanlige duovogner har en rammelignende sak som du setter bagen inni, og som gir heller laber comfort for gullungen når han eller hun vokser ut av baggen. Buggisen blir en fullblods sporty trille når du tar av bagen og monterer sportssetet. Du får den bare som duovogn, og både bagen og sportssetet bruker samme rammen, festet med noen solide borrelåser. En hendig bøyle gjør det veldig lett å løfte vognen, men denne har jeg sjelden på nå som det er bagen som er i bruk. Det som var det avgjørende punktet for meg når jeg valgte buggisen, var at bagen er så stor. Den er faktisk like stor som de største dypvognene til Simo og Brio, og er f.eks. rikelig stor nok for Voksipose. Vår lille tulle ble født i juli, og vi vil nok sette pris på den store bagen når det lir frempå våren og hun har vokst, og det fortsatt er kaldt. Vi bruker ikke pose, men saueskinn og dundyne, og da er det jo enda mer plass. Et annet viktig punkt er at vognen er ekstremt sammenleggbar. Ved å ta ut to plastskinner i baugen og bakenden på bagen, blir den ganske flat, og ettersom understellet er ekstremt kjap å klappe helt flat, hjulene dødslette å ta av, så tviler jeg på at det finnes en mindre plasskrevende vogn. Vi har liten bil, Opel Corsa, og har plass til en liten trillekoffert og fire-fem handleposer sammen med vognen oppi bagasjerommet. Slå den! Vognene er veldig mye smalere enn f.eks. Quinny, og alle trehjulsvogner, som må være veldig brede for å være stabil nok. De fire hjulene gjør at buggisen ikke trenger å være mer enn et par cm bredere enn bagen, noe som gjør den veldig lett å dra inn og ut av dører. Vognen er også ekstremt lett. Den veier så lite at jeg fikk helt sjokk her forleden da jeg skulle skubbe litt på en vanlig Simo-vogn. De små forhjulene har vært brukt som argument mot Bugaboo, ettersom det ikke er ideelt på vinterføre. Men i løpet av høsten kommer det store forhjul, som ikke er vendbare, og som vil gjøre buggisen minst like god på vinterføre som alle andre. Jeg har krysset mange fortauskanter og gått mange mil på grusvei uten problemer i det hele tatt. Når det er ulendt terreng, vender jeg bare vognen slik at de store hjulene er foran, og da er det ingen ting som stopper meg. Det "Meg & Tulla" skriver her om å gi vognen en dytt med foten skjønner jeg ingen ting av. Kalesen og trekket over bagen er vanntett, så du slipper å styre på med regntrekket (følger med) hvis det bare kommer en liten byge. Dessuten kan alle tekstilene lett tas av og vaskes i maskin. Blir du lei av fargen, kan du også bytte kalesje og trekk for en snau tusenlapp. En fiffig detalj er at trekket over bagen er festet med glidelås, noe som er langt enklere, og sitter bedre på plass enn kneppetrekk. Det er sikkert mye annet kult jeg har glemt, men jeg tror jeg har fått med meg de viktigste momentene nå. Det eneste negative jeg kan komme på er prisen. Den er ganske dyr, men etter min mening er den verd hver krone, og dessuten slipper du som sagt unna med en vogn så lenge du har bruk for det.
milva76 Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Fantastisk, Fyken!! Er bare tre måneder på vei, men har allerede en Bugaboo Cameleon stående klar på stuegulvet. Den er så fin! Har mailet med Bugaboo og vinterhjulene kommer ikke før i januar/februar.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Hvor finner dere denne infoen om vinterhjulene til Bugaboo? Har vært inne på nettsiden deres, men der står det ingenting om disse hjulene??...
milva76 Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har mailet med Annika Westgeest som er servicekoordinator hos Bugaboo. Hun sørget for å sende meg de nye småhjulene også (den første typen fikk stryk i test, derfor laget de nye).
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Med de nye småhjulene, mener du altså "vinterhjulene"? Så det er bare å maile til Bugaboo så sender de det?
milva76 Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Nei, vinterhjulene er ikke de "nye småhjulene". Vinterhjulene har ikke kommet ennå. De kommer i februar. De nye småhjulene fikk jeg ved å maile dem.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Takker for svar milva76! Hvordan er de nye småhjulene i forhold til de "gamle"??. Jeg syns mine har vært veldig gode til nå, har brukt vognen snart et år nå!
milva76 Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 De ser like ut. Det som visstnok er forskjellen er at de har en mindre demperjustering, dvs 4 i stedet for 5. Alle nye buggiser selges nå med de med 4 justeringer. Hvis du har hatt din i ca et år kjøpte vi sannsynligvis samtidig. Jeg tenker å bruke de originale hjulene, og skulle de bli slitt eller gå i stykker så tar jeg i bruk de nye jeg har fått. Kaster ihvertfall ikke de gamle! Tror ikke den gamle typen er farlig i bruk. Problemet med dem var rett og slett at de ble litt fort slitt.
milva76 Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Kan jeg glede meg til å bruke vogna?? Syns den er så utrolig fin! Er du fornøyd? Har svart og svart, men tror jeg vil kjøpe et ekstra trekk når jeg vet kjønnet.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 10. oktober 2006 #14 Skrevet 10. oktober 2006 Ja, det er bare å glede seg - syns den har vært utrolig god. Men det er godt at det kommer vinter hjul, for den funket ikke så bra i vinter når det var så mye snø... (men vi har en annen sportsvogn i tillegg). Vi bor i byen, og som by vogn er den perfekt syns jeg. Baggen er kjempe stor og god, men vi har nå gått over til sportsdelen som er helt super fordi den reguleres opp og ned (ikke bare ryggen)! Også sitter barnet mye bedre i sportsdelen enn en del andre vogner (hvertfall Quinny som vi har), fordi ryggen støttes mye bedre, slik at barnet ikke sklir over til den ene eller andre siden. Alt i alt har vi vært veldig fornøyde. Vi har også svart og svart fordi vi ikke visste hva vi fikk - har det fremdeles, men vurderer å kjøpe nytt trekk for variasjonen sin del! )
milva76 Skrevet 10. oktober 2006 #15 Skrevet 10. oktober 2006 Bor også midt i byen, så jeg tror den blir fin her. har du brukt Maxi Cosi eller et annet sete til? Parkeringssituasjonen her er helt håpløs, så tenker at det kan være praktisk å kunne sette på bilsetet f. eks. på kvelden om man må gå langt. Har ikke tenkt til å fly rundt med setet på hele tiden, men det kan vel være praktisk til "småforflytninger"? Lurer litt på å ha en Teutonia Mistral eller noe ved siden av. Tenker den kan være fin å ha på vinteren og når vi f. eks. er på fjellet. Dessuten kan den få være sovevogn i barnehagen etterhvert.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 10. oktober 2006 #16 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg brukte Maxi Cosi, helt supert, brukte det faktisk endel på vognen. Ikke altfor dumt å ha en vogn ved siden, slik at man kan ha i barnehagen, Buagboo er vel ikke noen ideel barnehagevogn!!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #17 Skrevet 10. oktober 2006 Synst Bugaboo er en gørstygg vogn. Derfor hadde jeg aldri valgt den.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 10. oktober 2006 #18 Skrevet 10. oktober 2006 Kjære Anonym! Hva er poenget med sånne sure innlegg?? Ja, er enig i at den ikke er smell vakker - men akk så god!
alvinne Skrevet 10. oktober 2006 #19 Skrevet 10. oktober 2006 Synes Bugaboo er kjempefin jeg, ren og enkel i linjene uten for mye dill og dall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå