Hogne&Anneli Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Skal kjøpe meg Quinny XL comfort, men vet ikke helt fra hvor. Står mellom kidsroom.de & bebiezaak.nl. Fikk en mail av bebiezaak.nl om at de sendte vogna i gave, men hva slipper jeg da? moms + tollgebyr?
<3 + <3 + <3 Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Heisann! Jeg kjøpte comfort fra bebiezaak.nl i fjor, hvor John sendte som gave....vogna ble stoppet i tollen, men fikk tilsendt en kvittering som viste at vogna var "en utgått modell til verdi under 1000,-", videresendte så den kvitteringa til tollen, og slapp dermed å betale 25% moms! Sparte en del på det Er veldig kjapt, enkelt g greit å kjøpe fra John på bebiezaak! Blir nok billigste alternativ... Anbefales.
<3 + <3 + <3 Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Nja...tror det kom på ca 85,-....
Blue Lady Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Har handlet hos begge! Og er fornøyd med begge, men det blir billigere å handle hos John, så hør med han om han har vogna du er ute etter, viss ikke så handler du hos Kidsroom!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 er fornøyd med bebiezaak men du slipper nok ikke moms. jeg hadde en ekkel opplevelse i sommer da pakken ble stoppet i tollen. de kjente til john og metodene og trodde ikke på at det var en gave til under 1000 kr. var ikke noe gøy!
Hogne&Anneli Skrevet 26. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2006 Oi, tenkte på det samme. Litt skummelt å bli tatt! Ble det dyrt??
<3 + <3 + <3 Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 Om den ikke går igjennom tollen må du betale moms på ca 25% av kjøpesummen....altså koster vogna feks 2000,- må du ut med 500,- i tillegg.. er bare å regne ut..... hva ligger prisen på hos John nå da?? På en comfort tenker jeg....her hjemme koster den jo 2999,-, så spørs hvor mye du sparer!?
Nr-3-i-Magen Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Vi kjøpte quinny+dreami+maxi cosi fra kidsroom.de og betalte ca 5400 kr totalt inkl. moms, frakt og postgebyr. De kryssa av som gave, men vi måtte likevel betale moms. Hvis det er mulig ville jeg bedt om å få alt tilsendt i én pakke, da slipper du å betale postgebyret flere ganger. Vi fikk det i tre pakker etterhvert som det kom på lager, og måtte da betale 425 kr til posten istedenfor 175 kr.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #10 Skrevet 27. september 2006 Jeg som ble tatt i tollen igjen...... De fant prisen på nettet og jeg måtte betalt 25% av denne..... Ble ca 1000,- ekstra det! Jeg sa et det var en demomodell slik John hadde "instruert" meg..... men den gikk de ikke på......
Hogne&Anneli Skrevet 27. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2006 Hvor får du den til 2999,- ?? Svinesund?
Blue Lady Skrevet 27. september 2006 #12 Skrevet 27. september 2006 Det er ikke alle som får den til 2999! Alle bor ikke på samme sted!! Her jeg bor koster den 4000, og har ALDRI vært på tilbud som jeg har sett
Hogne&Anneli Skrevet 27. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2006 John kunne sende den til Sverige, så kunne jeg hente den der. Dette etter at jeg spurte om en litt sikrere måte å unngå moms, etter at jeg hadde hørt om noen som hadde fått problemer med sending som gave.. Men hvordan fungerer det?
<3 + <3 + <3 Skrevet 27. september 2006 #14 Skrevet 27. september 2006 Såklart bor ikke alle på samme sted og kan få den til 2999,-(!!), men det jeg mente var at det kan være lurt å sjekke priser i butikker i nærheten hjemme i norge hvis man ikke har gjort det! Finner man den på tilbud er det ikke sikkert det er så mye å spare tenkte jeg....... Vi bor i trøndelag forresten, her har de den til den prisen... tutta&gutten; har svart deg i ett annet innlegg om det var du som spurte om sending til sverige osv!? Bare se der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå