Gå til innhold

jeg gleder meg til....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange forteller at de gleder seg til å få tilbake kroppen sin etter fødselen. Man gleder seg til å få på seg de gamle buksene, og er generelt opptatt av vekt og kropp. Jeg derimot, gleder meg aller mest til å få tilbake REKKEVIDDEN min, og hva kroppen vanligvis er i stand til å gjøre uten større provblemer!

Her er et par ting som ( i hvert fall med min svære mage, vonde rygg og slitne kropp) er vanskelig/umulig som gravid:

- rygging med bil: legge armen bak passasjersetet.

- sitte på do med hodet i hendene og albuene på knærne

- plukke opp ting fra golvet

- strekk seg over bordet for å hente potetene

- snike seg forbi noen på butikken

- snu seg og gi kjæresten et kyss

- gå ut og inn av en bil uten å se ut som ei ku

- løpe opp ei trapp

- ha på meg sko eller sokker

- legge meg på magen på golvet og lese avisen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihi, skjønner deg godt, selv om jeg ikke er kommet så langt enda.

Husker hvordan det var å være høygravid, ja... Et slit å snu seg i sengen og å komme seg opp fra sofaen hvis man hadde vært så uheldig å lagt seg nedpå litt...

Skrevet

Enig, enig! Forsøkte å snike meg mellom to bord på Egon restaurant i Oslo på lørdag (hvor bordene står ganske tett...) - ikke HELT vellykket, kan du si... Nesten så det gikk en halvliter i gulvet der, gitt! (Altså, nabobordet sin halvliter).

Æsj - ikke like enkelt å suge inn magen, og snike seg forbi noen om dagen!

Og jeg tør ikke en gang å tenke på hvordan jeg ser ut når jeg forsøker å kravle meg ned fra fysioterapibenken etter en behandlingstime; skjorta oppover magen, buksa på knærne, rød i fleisen etter vonde behandlinger og ser ut som en gammel dame som prøver å kreke seg ned fra benken... Skikkelig fresh føler jeg meg da! Så enig med du: jeg gleder meg til å få tilbake funksjonaliteten til kroppen min1

(o:

Skrevet

Og så verdens dummeste spmål fra gubben, etter jeg har satt meg ned i sofaen med beina på bordet: "gidder du stikke og hente kaffen til meg"... .som om det bare er å STIKKE og gjøre noe som helst med denne kroppen?!? Stakkar mann, han får litt pes om dagen ja :)

Skrevet

Helt enig!

Nå er jeg vant å ha ganske stor mage, og å være tung, men en gravidmage kan jo ikke brettes på samme måte som en fleskemage! ;)

I tillegg til de tingene du nevner savner jeg:

-å kunne stå helt inntill kjøkkenbenken, for da rekker jeg akkurat opp i øverste hylle i kjøkkenskapet

-barbere leggene uten å måtte dusje engang til fordi jeg blir så svett

-kunne sette meg opp fra liggende til sittende stilling ved å bruke magemusklene, og ikke velte seg rundt først

-luke og stelle i hagen

Skrevet

Oooh, skriver under på dette i jeg og. Er utrolig lei allerede (uke 28) Gleder meg til jeg kan knyte skoa uten å måtte reise meg opp for å tå pustepauser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...