selfangerkjerringa Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Mange forteller at de gleder seg til å få tilbake kroppen sin etter fødselen. Man gleder seg til å få på seg de gamle buksene, og er generelt opptatt av vekt og kropp. Jeg derimot, gleder meg aller mest til å få tilbake REKKEVIDDEN min, og hva kroppen vanligvis er i stand til å gjøre uten større provblemer! Her er et par ting som ( i hvert fall med min svære mage, vonde rygg og slitne kropp) er vanskelig/umulig som gravid: - rygging med bil: legge armen bak passasjersetet. - sitte på do med hodet i hendene og albuene på knærne - plukke opp ting fra golvet - strekk seg over bordet for å hente potetene - snike seg forbi noen på butikken - snu seg og gi kjæresten et kyss - gå ut og inn av en bil uten å se ut som ei ku - løpe opp ei trapp - ha på meg sko eller sokker - legge meg på magen på golvet og lese avisen
Frk. Vable Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 hihi, skjønner deg godt, selv om jeg ikke er kommet så langt enda. Husker hvordan det var å være høygravid, ja... Et slit å snu seg i sengen og å komme seg opp fra sofaen hvis man hadde vært så uheldig å lagt seg nedpå litt...
januarbebbis Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Enig, enig! Forsøkte å snike meg mellom to bord på Egon restaurant i Oslo på lørdag (hvor bordene står ganske tett...) - ikke HELT vellykket, kan du si... Nesten så det gikk en halvliter i gulvet der, gitt! (Altså, nabobordet sin halvliter). Æsj - ikke like enkelt å suge inn magen, og snike seg forbi noen om dagen! Og jeg tør ikke en gang å tenke på hvordan jeg ser ut når jeg forsøker å kravle meg ned fra fysioterapibenken etter en behandlingstime; skjorta oppover magen, buksa på knærne, rød i fleisen etter vonde behandlinger og ser ut som en gammel dame som prøver å kreke seg ned fra benken... Skikkelig fresh føler jeg meg da! Så enig med du: jeg gleder meg til å få tilbake funksjonaliteten til kroppen min1 (o:
selfangerkjerringa Skrevet 26. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2006 Og så verdens dummeste spmål fra gubben, etter jeg har satt meg ned i sofaen med beina på bordet: "gidder du stikke og hente kaffen til meg"... .som om det bare er å STIKKE og gjøre noe som helst med denne kroppen?!? Stakkar mann, han får litt pes om dagen ja
vims-74 Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 Helt enig! Nå er jeg vant å ha ganske stor mage, og å være tung, men en gravidmage kan jo ikke brettes på samme måte som en fleskemage! I tillegg til de tingene du nevner savner jeg: -å kunne stå helt inntill kjøkkenbenken, for da rekker jeg akkurat opp i øverste hylle i kjøkkenskapet -barbere leggene uten å måtte dusje engang til fordi jeg blir så svett -kunne sette meg opp fra liggende til sittende stilling ved å bruke magemusklene, og ikke velte seg rundt først -luke og stelle i hagen
Vimsetrollet Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Oooh, skriver under på dette i jeg og. Er utrolig lei allerede (uke 28) Gleder meg til jeg kan knyte skoa uten å måtte reise meg opp for å tå pustepauser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå