Gå til innhold

Hjelp jeg blir diiiiiiiger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Har vært på kontroll hoss jordmor i dag å har et SF mål på hele 25. Er fullgåtte 22 uker i dag, og ligger langt over kurven på helsekortet, har lagt på meg bare 3,5 kg. Men dette kan ikke være bar. Kjempe bekymret. Blir vell gigantisk før dette svangerskapet er over. Er det flere som ligger over kurven? Må si at dette re mitt første svangerskap og føler meg meget unormal nå. Har mest lyst og grine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et SF mål på 26 i uke 20.

Helt forferdelig. Gruer meg til hvordan jeg skal bli. Alle jeg møter tror meg ikke når jeg sier at jeg har 4 mnd igjen. Alle sier det må være fler enn 1.

Skrevet

Ikke gråt sommerful :))) jeg er også stor og flott som jordmora sier. Ble stor tidlig (er nå uke 27) og gjorde det også forrige gang. Mange grunner til det, var din mor stor med deg? For det kan være arvelig. Mye fostervann? Vi er alle forskjellige. Du er sikker nydelig med din gravide svulmende mage, vær stolt og glad :)))))

Skrevet

Jeg er stor jeg også, ikke så unormale sf-mål, men siden jeg bare er 163 høy, har kort og svai rygg og framoverliggende livmor, bærer jeg liksom alt rett framover. Er 25+3 idag, og må stadig forklare folk at JADA det er bare en unge og ikke to der inne, og NEIDA jeg har virkelig ikke termin før 8.januar.... er dritlei :( Det er ikke morsomt etter man har fått disse spørsmålene for åttiende gang!

Som trøst kan jeg kanskje si dere at det overhodet ikke er sikkert at ungene der inne er store! Det kan være mange ting - måten h*n ligger på, hvordan dere selv er bygd, mengden fostervann, størrelse på morkake osv. Hvis dere fortsetter å ha så høye sf-mål, blir dere sendt på ekstra-ul på slutten for å måle størrelsen på foster. Hvis det viser seg at hodet til barnet er stort, kan det tas røntgen av bekkenet deres, for å sjekke at dere har plass til å få det ut :) Dere blir GODT tatt vare på, både mor og barn!

Skrevet

Hei du!

Jeg hadde enorme SF mål under forrige svangerskap, og det ser ut til at de er det denne gangen også - men bare målt en gang hittil. Jeg fikk høre i hele forrige svangerskapet at jeg så liten ut, så tror ikke nødvendigvis at SF målene i seg selv er noen indikasjon på at man er stor.

I forrige svangerskap kom heller ikke uten en stor baby, men ei lang og tynn datter, 52 cm og 3335 gram.

Så ikke tenk på dette. Det meste er normalt :) Ha en fin dag :)

Skrevet

til "sommerful": må forresten bare få spørre om en ting: er du trønder?

Skrevet

Jeg er også diger - hadde SF-mål på 26 i uke 21, og 29 i uke 26. Ligger langt utenfor det grønne området.

Legen sier imidlertid at det er like normalt å ha stor mage som å ha liten mage dersom magen følger sin egen kurve. Hvordan man bærer barnet, mengden fostervann har også betydning.

Dette er mitt tredje svangerskap, og jeg har vært stor alle gangene, men nå slår jeg alle rekorder. Jeg har hatt mye forstervann med begge de to første, og regner med at jeg har det nå også, men ungene var ikke spesielt store (3750 og 3860).

Du er i hvertfall ikke unormal!!

Skrevet

Hei. Jeg er også en av de som blir bare større og større. Har ikke lagt på meg noe mye, men magen vokser alikevel.Har fått mange forskjellige komentarer og fra forskjellige folk.

Begynner å bli ganske lei av å høre dette og synes det kan være ganske sårende til tider. Det er ikke min feil og her er det ikke arvelig.

Synes dette tar fra meg noe av gleden........

Skrevet

Jeg lå på snittet frem til uke 20. er nå 23 uker på vei og en del over kurven. Men jeg venter gutt, og ofte bærer man høyere med gutt enn med jente, og målet blir gjerne litt større da.. Kurven er jo bare en veiledning...har lagt på meg 5 kg og tror ikke jeg er særlig overvektig da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...