Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg sliter med vekten etter fødselen. Gikk opp bortimot 30 kilo og har kanskje kvittet meg med 10 etterpå. Tulla er 3 mnd nå og hun har reagert på masse jeg har spist så derfor har en del grønnsaker og sunne frukter vært umulig å spise i denne perioden. Litt vanskelig å slanke seg uten tilgang på slike ting. I tillegg har jeg fått ett sjokoladesug som ikke ligner noe, har aldri likt det men har blitt avhengig nå. Grusomt rett og slett! Jeg fullammer og vil gjerne fortsette med dette. Har snakket med helsesøster om slanking da jeg må gå ned noen kilo, men hun er veldig striks på dette med slanking. Har så problemer med ryggen at jeg tror jeg dør snart. Verker i alle ledd osv. Så... hvor går grensen på kaloriinntak før man event. begynner å miste melken? Noen som vet dette? Vurdere å bytte ut ett par måltider om dagen med feks. Nutrilett, er det greit? Dere som bruker slankepiller eller slanker dere på andre måter, ammer dere? og merker dere i så fall nedgang i melkeproduksjonen? Ble litt langt dette, men håper noen kan svare meg. På forhånd takk for hjelpen ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6455264-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-dere-som-slanker-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 26. september 2006 #2 Del Skrevet 26. september 2006 Enn skal ikke slanke seg når enn ammer. Synes du skal prøve å spise sunt. Vanlig mat. Knekkebrød og sunt pålegg. Du trenger litt ekstra også når du ammer. For all del ikke bruke slanke piller når du ammer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6455264-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-dere-som-slanker-dere/#findComment-6457295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollemor og snuppa! Skrevet 26. september 2006 #3 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg ville ikke tatt Nutrilett.. Spis heller grovt brød og sunne ting du kan putte i deg! Sett deg opp en liste over det du kan spise, og hva du enn gjør! Hold deg unna sukker! Det ødelegger så mye, og jeg vet av egen erfaring at jeg blir sykt fysen når jeg kommer inn i den "sukkerspiralen". Jeg ville heller fokusere på trening.. ) Også ville jeg tatt krom! Jeg tar dobbel dose, og det hjelper masse på sukkersuget! Du må nok spise en del kalorier for å holde oppe melkeproduksjon, dessuten er det anbefalt at du ikke går ned for fort når du ammer. Melka kan da fylles opp med avfallstoffer som skal ut med fettet du går ned! Jeg la på meg mye etter at jeg var ferdig å amme jenta mi. Er helt grusomt, og jeg vet akkurat hvordan du har det! Men uansett er det viktig å ha en rolig og kontrollert vektreduksjon, og med pulverkurer har man lett for å bare legge på seg igjen og gjerne litt ekstra! Fokuser på hva du kan spise, og ikke tenk på det du ikke skal spise! Lykke til! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6455264-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-dere-som-slanker-dere/#findComment-6457329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 26. september 2006 #4 Del Skrevet 26. september 2006 Tror du heller skal gjøre som andre her og fokusere på og spise sundt. Og spis minst 5 måltider om dagen. Og ikke spis deg stapp mett (sånn vondt i magen mett) når du spiser, ta kansje en brødskive og to et måltid, 2 knekkebrød neste, så middag o.l. Og gå så mye tur du klarer (men ta hensyn til ryggen din når den er vond) tror nok du vil gå ned i vekt da. Jeg har gått ned en del i vekt siste ukene med kun og legge om kostholdet og gå turer samt trene pilates, men jeg ammer ikke da, men spiser fortsatt vanlig mat og går ned. jeg hadde også en periode etter fødselen der jeg kunne spise sjokolade til den store gullmedaljen. Men og ta krom hjelper eller og spise en banan eller noe når du kjenner deg godtesyk. Og om du klarer stå over sjokolade og annet godis i bare et par dager så går sugen over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6455264-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-dere-som-slanker-dere/#findComment-6460932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammut Skrevet 26. september 2006 #5 Del Skrevet 26. september 2006 Mine tips er: - Drikk vann, vann, vann og atter vann. Det er det du trenger mest av alt for å kunne amme. - Spis hver 3. time. Da unngår du å bli kjempesulten og få lyst på usunne ting. Spis MAT, variert og sunt. Ikke tro at du skal klare deg på noen agurkbiter og et knekkebrød. Man trenger mange kalorier for å greie hverdagen med amming og en liten baby, og sørg for å bruke opp kaloriene også, ved å - være aktiv i hverdagen. Gå til butikken, gå trapper i stedet for å ta heisen etc etc. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6455264-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-dere-som-slanker-dere/#findComment-6461783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #6 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg spiser egentlig ikke usunt, sånn bortsett fra sjokoladen da. Må være den som gjør det. Problemet er at før jeg ble gravid levde jeg på atkins/fedon kost, en mellomting mellom de. Det funker veldig bra på meg både som slankekur og vedlikeholdskur (jeg reagerer på gluten så derfor er slik kost bra). Var derimot kvalm de 4 første månedene av svangerskapet, ikke så jeg kastet opp, men konstant kvalm hele døgnet. Fikk beskjed om å spise lite, tørre kjeks og lignende... det er jo ikke akkurat slankende fant jeg ut. Prøvde så å gå tilbake til en light fedonkost, men da klarte ikke kroppen kostholdet med redusert karbohydrater. Bare kastet opp av kjøtt og fisk. Snuppa i maven var med andre ord klar på hva hun trengte uten å tenke på hva mamma trengte. Hun ville ha karbohydrater! Har lest flere steder at man ikke skal spise for mye proteiner når man ammer, leste bl.a. en artikkel om sammenheng mellom ADHD og høyt proteininntak hos mor, både i svangerskap og ved amming. Ble jo litt bekymret da. Men det er kanskje ikke nødvendig å bekymre seg over? Spurte også helsesøsteren min om jeg kunne ta krom for søtsuget og hun sa nei, ikke i så store doser som man må ta for å få bort det suget mente hun. Har dere andre fått beskjed om noe annet? Blir veldig frustrert | Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6455264-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-dere-som-slanker-dere/#findComment-6461806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå