Gå til innhold

Sove hele natten... Gi ekstra pumpemelk på flaske? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Det står i artikkelen om å pumpe seg på formiddagen og gi ekstra i flaske på kvelden. Noen som har erfaring med dette?

Min sønn er 1 uke. Tenkte å vente til ammingen er godt etablert og så prøve ekstra flaske om kvelden når han er 2 uker gammel. Tips/erfaringer?

Artikkelen: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Fortsetter under...

Jupp helt vanlig. Har du spreng på morgenen nå, så er det ofte greit å pumpe ut resten nå som det går greit, så sparer du i dypfrysen (50-100ml er bra volum!) til du trenger det. Alltid greit å ha litt i "banken"!

naa vet ikke jeg hvordan det er hjemme i norge, men jeg er ammehjelp her i usa og vi anbefaler ikke aa pumpe foer barnet er en maande gammel. Grunnen til dette er at barnet trenger denne tiden til aa etablere melkeforsyninga ( milk supply). I tillegg kan barnet bli forvirret med tanke paa hvordan han skal suge paa puppen og paa flaska. Noen barn klarer dette helt uten problemer mens mange ikke gjor det.

vi bruker aa si : ikke pumpe, ingen flasker og ingen smukker foer barnet er en maande.

Jeg har en liten jente på snart 4 uker, og jeg gir henne mm på flaske til siste måltid. Har merket at dersom jeg ammer henne om kvelden, så våkner hun etter tre fire timer natten igjennom. Men når jeg gir flaske så sover hun i syv åtte timer. Deilig å få sove natten igjennom. Pleier å starte dagen med å pumpe meg så jeg har til kvelden

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...