Sabine19 Skrevet 26. september 2006 #1 Del Skrevet 26. september 2006 Hei alle sammen.. jeg var 13 første gang jeg fikk mensen, den var litt uregelmessig. Men da jeg var 15 å hadde sex for første gang var jeg livredd for at jeg var blitt gravid. dette resulterte i at jeg mistet mensen helt. Etter 1 år uten mens, kontaktet jeg fastlegen min. Hun sa at det var pga av at jeg bekymret meg sånn at jeg ikke fikk mensen. Jeg fikk p piller å fikk dermed mensen. Gikk på p piller i tre år. Hadde helt regelmessig mens hver måned på de. Men da jeg sluttet på p pillene i påsken kom aldri mensen. I august gikk jeg til gyn som tok innvendig ultralyd av eggstokker og livmor.Alt så helt perfekt ut. Ingen cyster!!! men jeg maste meg til å få provera. Det fikk jeg. Gyn sa at hvis jeg fikk mens av disse så var alt i sin skjønneste orden. Jeg fikk mensen, ble kjempe glad... men jeg fikk bare provera til den ene måneden. Fordi gyn vill vente å se om jeg fikk mensen av meg selv etter hvert. 3 måneder senere hadde jeg fortsatt ikke fått noen mens av meg selv. Da henvendte jeg meg til fastlegen min. Hun tok blodprøver av meg, de fant ut at jeg hadde litt ubalanse i hormonene. Da sa hun at det var nok derfor at jeg hadde så sjelden mens. Men jeg klarte liksom ikke å slå meg til ro med det. Gikk dit en gang til å tok de samme blodprøvene. De visste det samme som forige gang, Blodsukker, jern å alt det der var helt topp, men jeg hadde litt ubalanse i fsh og noe annet som jeg ikke husker navnet på(østrogen tror jeg det var). Hun ba meg gå til innvendig ul hos gynokolog en gang til.. For å se om jeg hadde cyster..Jeg hadde fortsatt ingen cyster. Henvendte meg enda en gang til fastlegen å fortalte at jeg ikke hadde fått noen mensen. Hun sa at det kunne jo hende at dette var en begynnelse på LITT pco. Ble kjempe redd, men hun sa at det var ingen ting å bekymre seg for. Hun sa at den dagen jeg ville ha barn var det bare å komme til henne å få tabletter som stimulerte til eggløsning,. så skulle det nok bli barn på meg så fort som bare det.. Hun er en vendig flink lege det vet jeg men blir bekymret for det...Ville dere ha bekyret dere hvis dere var meg???????? PS: fastelegen min sa foresten at jeg skulle begynne på p piller igjen (trionetta).. Hun sa at det var en slags behandling og at det kunne forhindre at jeg fikk cyster med årene...setter stor pris på svar....=) klem fra sabine87 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6454684-ville-dere-stolt-p%C3%A5-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 26. september 2006 #2 Del Skrevet 26. september 2006 Hmmm. Ikke bare bare dette her... Hvis hun er en god og kjent lege som har peil på det hun driver med, tror jeg nok at jeg ville stolt på henne. Og hvis det tar en stund før det skjer noe videre kan du jo kontakte henne igjen. Men jeg syns det er litt rart at hun sier at det kanskje er litt PCO... Jeg har det og jeg skjønner ikke helt at hun ikke kan finne det ut sikkert.. Og det er jo litt rart at de ikke kan få rettet opp syklusen din.. Tenker dere på få barn snart? En ting jeg tror jeg ikke ville gjort (etter mine 9 måneder uten mens) er å begynne på p-piller igjen. Jeg er ihvertfall sikker på at jeg aldri skal begynne på noen form for hormon-greier. Det har klussa totalt med kroppen min. Vet ikke om dette var noen hjelp men.. Masse lykke til =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6454684-ville-dere-stolt-p%C3%A5-legen/#findComment-6462190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sabine19 Skrevet 27. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 27. september 2006 Vi har tenkt på barn snart ja, men da skal jeg få pergo.. fordi jeg har så sjelden eggløsning.. Du skjønner de finner jo ingen synter og jeg har helt vanlig livmor og eggstokker.. det eneste er at jeg har litt ubalanse i hormonene, det er derfor fastlegen sier kanskje litt pco tror jeg..Har du barn?takk for svar!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6454684-ville-dere-stolt-p%C3%A5-legen/#findComment-6469723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 27. september 2006 #4 Del Skrevet 27. september 2006 Ok skjønner, vanskelig situasjon da =/ Jeg har ikke barn, men vi begynner som prøvere nå! Så nå håper jeg spiren sitter snart - kan ikke vente =) Masse lykke til !!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6454684-ville-dere-stolt-p%C3%A5-legen/#findComment-6475483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå