Gå til innhold

Når gikk dere til legen første gang?


@stronauten med 3 små

Anbefalte innlegg

Har jo testa positivt, bør jeg da få meg en legtime og ta en blodprøve? Eller er det ikke nødvendig ennå? Det er jo 3 mann for min del, så jeg føler ikke akkurat for å storme avgårde ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo!

Jeg går også med min tredje:)

Er 9+4 i dag og tenke å ringe til legen i neste uke for time til 1. kontroll.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt legetime i dag og fått time om 14 dager, blir da 10 + 4 når jeg skal til legen. Det er vel mest pga bestilling av fødeplass at det er greit å gå til legen sånn nogenlunde tidlig i svangerskapet. Tror det er ganske normalt å ha første legetime sånn rundt 10 - 12 uke. Har hatt to svangerskap tidligere (en SA + ei datter) og var nok da hos lege i uke 8 - 9, mens fordi jeg var veldig usikker og spent at jeg ønsket time såpass tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte i uke 8. Da sa de at de pleide å ta første timen i uke 10, så jeg fikk tid da. Det er sikkert forskjellig fra sted til sted. Her er det ikke problem med å få fødested, men de skal jo bestille time til ultralyd også, så det er vel greit å komme i gang. Jeg er andregangs, og regner med at det blir færre kontroller enn sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er min 3., og jeg har vært hos legen idag,er 11 uker.

Skal til jm om en mnd,syns ikke det haster så veldig..har jo gått igjennom det 2 gang før. men har lyst å fære dit å høre hjertelyden,altså til JM.

Når man har positiv test og føler seg vell,er det vell ikke så hast. Syns jeg da,men det kan være mange som ikke er enig med meg. Og noen er kansje bekymret og usikker selv om de er flergangsfødende..

Ring legen og hør katti dem vil at du bør komme. Det gjorde jeg med JM,spurte katti de vil ha meg til kontroll.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte med en gang jeg, og fikk time i uke 8! Kan være greit å ringe og avtale siden det faktisk er litt ventetid hos noen leger, og at 1 kontroll tar litt ekstra tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 1. gangs og har lite peiling på hva som venter meg. Ringte derfor legen straks etter positiv test i går og skal inn onsdag i neste uke. Da er det 3+2 siden selve unnfangelsen og 5+2 siden siste mens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var nå 5+3

synes det er greit å komme dit tidlig, bli ferdig med blodprøver, få papirer osv

også ville jeg ha tidlig ul pga MA sist

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..jeg ringte 3 dager etter positiv test (ca)...å jeg skal til legen fredag (29).. da er jeg 7 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i uke 6. Fikk søkt om fødeplass på riksen. Er glad vi gjorde det så tidlig. Om jeg hadde kommet en uke eller to senere så hadde jeg ikke fått plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6+5 og ringte først legen for noen dager siden, de ville jeg skulle komme i uke 8, men siden dette ikke passet hverken for meg eller legen, har jeg fått time i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte legen samme dag som positiv test, altså på mandag, og jeg fikk time hos legen på fredag, og da er jeg 6+5. Dette pga SA i sommer og derfor beskjed fra gynekolog om å be om UL allerede i uke 6 eller 7. Betryggende å få time hos legen så kjapt, og regner med at jeg deretter blir henvist til UL. Satser på at det går bra denne gangen!

Ønsker meg selv lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos legen i går er 10 +1 på vei... var litt arti ho hadde ul så fikk se at jeg var gravid.. hi hi hi skal til jordmor om en månde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...