Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #1 Skrevet 26. september 2006 Hei! Noen som kommer til å være barbert til rundt termin? Jeg lurer så veldig på om leger og jordmor ville synes det var rart..? Jeg barberer meg jevnlig nedentil (eller, dvs. mannen min må hjelpe meg nå...!) - men lurer på å droppe det nærmere fødselen..? Hva har dere andre planlagt? Føler meg skikkelig ufresh hvis jeg ikke får "rensket" opp litt der nede...
snurrepipperi og go'ungen Skrevet 26. september 2006 #2 Skrevet 26. september 2006 Tror nok at leger og jordmødre er vant til både buskas og glattbarberte. De bryr seg nok mer om selve fødselen enn hvordan vi ser ut. Jeg har fortsatt med barberinga selv om det er litt kronglete nå mot slutten ;O)
Gjest Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Her skal det friseres! Ikke snakk om at jeg skal være "urmenneske" den dagen! Føler meg skikkelig ufresh om jeg ikke får fikset opp litt der nede. Og jordmødre får si hva de vil, men tipper det er ganske vanlig at man ikke ser ut som et "urmenneske".
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Når jeg fikk min første hadde jeg barbert meg bare dager før... Tror ikke legene og jordmor bryr seg så veldig, de har jo andre ting å tenke på... Og jeg brydde meg ihvertfall ikke når jeg fødte, kunne likesågodt ha vært rosa hår der, jeg ville bare bli ferdig så jeg kunne få sove!!!! hehe Jeg kommer til å fortsette å barbere meg frem til fødselen ihvertfall. Man må jo få føle seg vel selv om man er gravid!!!
syvendehimmel, igjen, Skrevet 26. september 2006 #5 Skrevet 26. september 2006 helt ærlig så er jeg totalt avhengig av å være hårløs både her og der. Men nå når jeg nærmer meg fødsel har jeg valgt å la busk være busk nedentil. Føler meg liksom så naken når jeg skal ligge der å skræve når alt er borte. Føler en viss disstanse når jeg har litt hår der liksom
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Ja, samme tenker jeg... Føler liksom at jeg "blotter" meg helt for totalt fremmede mennesker... Vet ikke hva som føles mest rett; å blotte seg litt, eller å føle seg fresh under fødselen... Man føler seg vel uansett helt j....!
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 26. september 2006 #7 Skrevet 26. september 2006 stusse litt, men noen skikkelig frisering blir det nok ikke... har nok av annet å tenke på..hehe:)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #8 Skrevet 26. september 2006 Har hørt at man revner mer når man friserer seg nedentil før en fødsel...?! Noen som har hørt det samme?? dessuten får man jo hårvekst av en grunn...det er jo ikke fordi man skal plages med å fjerne det annenhver dag... tror nåk at det skal være der under fødselen spesielt... det kan jo komme mer bakterier o.l inn om man er helt åpen... selv om man kanskje ikke føler seg sånn... ..Forresten..noen som føler de har fått "kjappere"/mer hårvekst under svangerskapet??
Tullemor til 2 Skrevet 26. september 2006 #9 Skrevet 26. september 2006 Hei! Forrige gang jeg fødte hadde jeg ikke barbert. Det var SKIKKELIG ekkelt etter fødsel, da man blør ganske mye og lenge. Jeg følte meg aldri ren, liksom. Denne gangen skal håret fjernes. Tar det bort med hårfjerningskrem (Veet for Men er helt supert! Håret holder seg lenge borte og det kommer ikke igjen som stikkende stubber etterpå. Det er nemlig ikke noe særlig etter en fødsel..) Jordmødrene enser ikke om du har hår eller ikke der nede. De har sett alt, for å si det sånn. Du kommer heller ikke til å bry deg om annet enn fødselen når du kommer så langt. Du har mer enn nok å konsentrere deg om. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #10 Skrevet 26. september 2006 Her skal det friseres ja, ihvertfall til en viss grad. Jeg føler at jeg er verdens mest hårete menneske og sliter veldig med hårete bikinikant som vokser laaangt utenfor der bikinikanten går... Bruker å vokse jeg da. Er heldigvis ikke plaget med mye/tykt hår andre plasser, er liksom bare at det sprer seg sånn der nede. Skikkelig komplekser for det, så møter nok ikke opp på føden uten å ha sjekka at det ser noenlunde greit ut der nede nei. Manne min har fått bekjed om at blir det fødsel lenge før termin, og det er på tide med en oppfreshing har en en ting å gjøre med mindre hodet alt stikker ut;) Hår er noe dritt altså. Vurderer å fjerne det for godt ja... Veet for men har jeg aldri prøvd, høres enklere ut nå når man har stor mage, skal jeg jammen prøve. Har eller dårlig erfaring med hårfjerningskremer.
Tullemor til 2 Skrevet 26. september 2006 #11 Skrevet 26. september 2006 Jeg har også dårlig erfaring med hårfjerningskremer, men Veet for Men funker faktisk. Bare pass på å påføre den kun "utenpå" kjønnsleppene og sånn. Det kan svi litt hvis den får sitte lenge på den tynne huden innvendig. Fjern den i dusjen med en klut. Veldig greit og lite gris. I tillegg slipper man å leke akrobat når man skal til med høvelen. Det er ikke så lett nå...hi, hi.
M-82 har fått ei prinsesse:) Skrevet 26. september 2006 #12 Skrevet 26. september 2006 Har hørt at jordmora barberer oss der nede før fødselen..??? stemmer d ..? jeg kommer nok til å fortsette barberingen så lenge jeg klarer, så får d bare være ei lita bust når fødselen nærmer seg..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2006 #13 Skrevet 26. september 2006 Jordmødre barberer ikke nedentil lenger. Det har ingen hensikt for fødselen. Kun dersom en skal ha keisersnitt trengs et område helt øverst å bli barbert...
minas'81&lillegull;) Skrevet 26. september 2006 #14 Skrevet 26. september 2006 Var i gamle dager de barberte fødende fordi de trodde det var mere hygienisk, men nå er det visst motbevist, så da har de sluttet med det. Kan love deg at når du nærmer deg fødsel så er det jammen ikke lett å komme til med noen høvel der nede. Bare vent.... Jeg har gitt totalt opp, men tror jeg skal prøve den hårfjerningskremen som var nevnt ovenfor her. Greit å ikke ha en stooor skog sånn etterpå, noe dritt når man skal blø å slik. Syns blod og slik har det med å feste seg inne i håra liksom, å det er ihvertfall ikke kjekt om man i tillegg er sydd vil jeg tro. Her skal det ryddes langs kantene og resten trimmes ja. Litt hår er greit, men å være gjengrodd mellom beina har jeg dårlig tro på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå