Gå til innhold

Andre som er tredjegangs (eller mer) her?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er SÅ nysgjerrig på når magen kommer denne gangen. Med førstemannkom ikke magen før rundt uke 19, kunne bruke vanlig bukser frem til da, gjett om jeg var frustrertda, hehe... Da jeg skulle ha nr 2 ble jeg derfor veldig overrasket over at buksene sluttet å passe alt i uke 9-10! Så nå er nr 3 underveis (håper bare det går bra denne gangen, mistet sist) og jeg lurer veldig på når magen vil komme nå. Dere som er underveis med nr 3 ++, når kom magen hos dere i forhold til de andre gangene? Og føler dere dere mer gravide for hver gang? Har aldri følt meg mer gravid enn nå før jeg og jeg er bare i uke 4! Blir jo nesten bekymret for om det kan være flere der inni eller noe sånt... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg er også gravid for tredje gang mistet i uke 18 sist men er nå i uke 11+ 1 har følt meg veldig gravigd lenge og har sikkert brukt mamma bukser i hvertfall 4,5 uker . Jeg trodde også at det var fler der inne men det var bare en. Tror foresten det er normalt at magen blir fortere stor kroppen husker vist på hvordan du var de andere gangene og utvider seg rett og slett litt raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei je er oxo gravid for 3 gang..føler meg mer gravid nå.jeg mista oxo en før detta var i uke 5-6 da...jeg har beg m mamabukser for en uke siden er i uke 10+2 nå,føler at magen beg å komme den har liksom løftet seg he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg er også tredjegangs:)

Er 9+4 i dag og har aldri vært så gravid før som denne gangen. Har store problemer med at klærne blir for små, noe som til tider er frustrende da jeg ønsker å vente litt til før vi "sprer det glade budskap". Har innsett at det ikke nytter å drøye det noe særlig lenger..

Fikk mage ganske tidlig forrige gang også, men klarte da å vente til uke 12 før vi sa noe - da sa alle at "vi visste det vel egentlig:)" Mange hadde gjettet seg til det før vi sa noe. Blir nok sikkert tilfelle denne gang også.

Tror nok at kroppen reagerer raskere for hver graviditet fordi den kjenner igjen symptomene.

Starten på dette svangerskapet har vært ganske tungt synes jeg. Er ENORMT trøtt - HELE TIDEN - og helt fullstendig tappet for krefter. Er også plaget av mye kvalme og halsbann. Brystene veier et tonn og er ømme og vonde.. Jeg står mye på jobben, og til tider er jeg redd for å gå rett i bakken -har hatt noen svimmelhetsbyger som er skikkelig fæle! Huff, nå svartmaler jeg visst alt skikkelig! Er ikke sånn at alt bare er pyton da, men vil heller ikke legge skjul på at det skal bli en befrielse å fortelle nyheten:)

Gleder meg til å hive på en behagelig mammabukse om noen uker:) det skal bli skjønt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for svar!

 

Ja sist, altså med nr 2, så måtte vi bare fortelle det i uke 9 og da var det nok ikke noe sjokk for de fleste for vi hadde hele tiden sagt at vi ville ha to tette (er 23 mnd mellom dem). Nå har vi derimot sagt at vi IKKE vil ha flere på mange år (minsten er akkurat fylt 2 år) så jeg tror ikke noen forventer noe nå, så kanskje jeg vil klare å holde på hemligheten en liten stund likevel da selv om magen kanskje kommer fort.

 

Godt å høre at andre også føler mer og me rpå graviditeten for hver gang. Unntaket er sist gang, men da mistet jeg jo i uke 5, da hadde jeg ikke noe symptomer egentlig. I dag har jeg alt småsovet i 2 timer (!), brystene føles småømme og stikker i dem hele tiden, er ikke skikkelig kvalm enda i hvertfall, men uggen på ettermiddagen, svimmel osv.

 

Dere må ha lykke til videre jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mine 2 første kom ikke magen ut før i 6.måned...gikk masse ned i vekt frem til da pluss at er litt romslig fra før.. Da stakk den ut,så folk kunne se den når jeg gikk kledd som vanlig.Begynte ikke med mammaklær ,før etter det.. Har jo hatt kul frem til da,men den vistes ikke for andre før etter at jeg var 6 mnd. gravid.

Er litt spent på hvordan det blir nå,har ikke gått ned slik jeg pleier,så jeg trur magen vil ut tidligere nå. Men får se..er 11 uker idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei..

 

Tredje gang på meg også, men det er nå 11 år siden sistemann ble født..

 

Denne gangen kom magen utrolig kjapt, er nå i uke 11 i følge utregningene på BIM.. Kan dessverre ikke huske hvordan det var med de andre to, men mener å huske at magen ikke kunne synes noe særlig før jeg var rundt 6 måneder..

 

Fikk ny termin av legen i går til den 20. april.. Utrolig, men denne datoen fikk jeg også på nr. 2, dog han kom noe før..

 

Kan ellers tilføye at magen er spesielt "oppblåst" på kveldstid.. Går fortsatt i de gamle klærne, men orker ikke kneppe igjen buksene slik at jeg har laaange gensere utenpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr 4 på meg og fikk mage nesten med engang. Alle trodde vi nå kom til å få tvillinger..... Men det er bare en der.......

 

De andre gangene fikk jeg mage sent ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alva, jeg ville bare si jippi og grattis jeg. Så koselig at du kom inn hit..

 

 

Jeg har bare min andre i magen jeg, håper magen lar seg vente på så lenge som mulig. Men jeg er forbredet på at den kommer litt før..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andre også viser fort! Er 3,gangs og det viser godt, må ut å kjøpe luftige klær, dongeribuksene er for trange, jeg er ca 6 uker nå.. Har lagt ut fort med de andre to og. Men blir glad for å høre at andr e her inne har det på samme måte mht kvalme, ømme bryster, tretthet og mage!

Lykke til alle kvinner;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Etaner! :-) Jeg fikk i hvertfall fort mage med andremann, men det er nok ulikt fra person til person.

 

Smaskeli, det med tvillinger fikk jeg høre sist. Til og med da vi skulle ta UL i uke 20 sa jordmoren, før hun begynte, at jeg måtte være forberedt på at det kunne være to fordi magen var så svær (hadde kjempehøyt SF-mål), men det var bare en ja :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er tredjegangs. Med skrekkblandet fryd. Har to meget viltre gutter og har sagt til alle at det er nok med to. Men så fikk vi lyst på en til da. Og det hadde jo vært veldig koselig med en jente, men det er kanskje ikke lov til å innrømme det? Forrige svangerskap la jeg på meg 35 kilo, så denne gangen skal jeg passe meg. Men jeg husker jo hvor sulten man blir. Har hørt at sultfølelse noen ganger kan være sure oppstøt og at det kan hjelpe med link(i stedet for mat) Skal ikke bli hysterisk. Men å vagge rundt på 95 kilo i hett augustvær to uker på overtid er tortur. Nå er jeg fem uker, ingen plager foreløpig. Kanskje litt trøtt. Redd for å miste. Hører jo det er mange av dere som har opplevd det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også tredjegangs..... Har to gutter på 3.5 og 1.5, så dette blir nok heftig. Er nesten litt bekymret fordi jeg føler meg veldig lite gravid i forhold til de to første gangene. Har ikke ømme pupper, men er noe småkvalm og trøtt på ettermiddag/kveld... Håper det går greit, hadde en MA mellom de to gutta. Krysser fingra, kanskje det er annerledes fordi det er jente??? Lov å håpe ja!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...