Gå til innhold

Nå er jeg sur nå!

Anbefalte innlegg

Huff...

I disse EL tider er det forskjellig man må plages med...

Jeg har fått urinveisinfeksjon!!!

Og det gjør jævli vondt!!!!!!! Tok en stix hjemme, og ble skremt over utslagene, var til og med utslag på et stoff som kun produseres når nyrene sliter/ er på tur å takke for seg....

Og grunnen til at jeg har fått alt dette? Jo, fordi jeg er på vill "soldatsamling", og går derfor ikke rett på do etter sex...

Svarte f**%¤=^"*!!!!!

Det bør være verd det...!!!

Aaarrrgggghhhhhh!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6453906-n%C3%A5-er-jeg-sur-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

så dritt da:-(

Regner med du har fått antibiotika,slik at du slipper nyrebekkenbetennelse,for DET er vondt det! *grøss*

Men hva gjør en ikke for at det skal klaffe!:-) Heldigvis tåler jeg at det ligger soldater inni der,men vått badetøy er min uvenn,da sniker uvi'en seg inn hos meg også..(var i varmere strøk 1 år,så det skjedde noen ganger..)

Håper du blir bedre snart!

*trøsteklem'

det er viktig at du kommer igang med behandling så raskt som mulig,ellers sprer det seg fort oppover i systemet,og det sitter mye kraftigere i. Dra til legevakta om du ikke får tak i legen din:-)

Du får trosse smertene å prøve å få deg en runde til,hi-hi:-)

Skal trylle deg frisk, jeg! *tryll tryll*

Fikk UVI rundt ved el jeg også denne gangen.. det var IKKE noe gøy, tisset blod, så ut som jeg hadde tr!!! Fikk fort medisiner og ble bedre.. det hele endte med at vi hadde oss likevel ;-) Nå går jeg å venter på tr.. skal visst komme på lørdag, håper jeg slipper den i en 8-9 mndrs tid.. ******************************************blås for både meg og deg :-)

Lykke til!! Og god bedring (Vet hvor j.... det der er)

kjedelig! har hatt det flere ganger selv de siste par årene, og jeg og pleide å få det hvis jeg ikke gikk på do rett etter sex, vått badetøy etc.

jeg har imidlertid funnet ut at jeg lett behandler det selv. tross at jeg har skikkelig vondt og ofte mørkerød urin av blod, drikker jeg mmmaaaaaaaasse vann, tar dobbel done tranebær piller (heter 'godt for urinveiene' og de tar jeg to kapseler av hver dag. får på apoteket) og drakk også tranebærjuice! etter få timer er jeg frisk som en fisk igjen. vært hos legen et par ganger og de sier at det går greit å behandle det selv men da må man virkelig være flink og presse i seg maaaase vann og sure drikker. det dreper bakteriene for de liker seg ikke i surt klima.

men som sagt; ta antibiotikakuren hvis du er usikker. man kan som nevnt over her få nyrebekkenbetennelse hvis det ikke blir bra.

men jeg kan virkelig anbefale 'godt for urinveiene'! disse er jeg sikker på har forhindret mange urinveisinfeksjoner for min del:-)

ps: husk å si til legen at du prøver å bli gravid for det er ikke all antibiotika man skal ta da...

Annonse

vet det.... og det er ingen medisiner mot dette som anbefales under graviditet... spesielt ikke i 1. tri!

Har planer om å kjøpe masse appelsinjuice når jeg er ferdig på jobb, tror jeg skal se om jeg finner tranebær også.

Og nå har jeg ikke vondt, håper det holder seg til i kveld!!

Jeg skjønner deg godt! Jeg er også plaget med kronisk UVI og går på nesten 10 kurer i året. Men når vi vil ha barn så vil vi jo ikke kaste ut rumpetrollene med en gang heller, så vi blir liggende... En ting du kan gjøre som forebygging, er at partneren er nydusja på utstyret før samleiet. Ikke føl deg fornærma, men tenk på alle basillene de bringer med seg inni oss. Tenk bare på når mannfolka slår lens, tror du de vasker seg FØR de tisser? Har jeg aldri hørt om. Ellers så pleier jeg å tisse etter en halvtime jeg da. Da får det briste eller bære. Hater blærekatarr!!

Skal mannen dusje??!! æsj! Da lukter det jo ikke mann... Hmpfff!!!

Neida, tuller bare!! Tji-hi!

Har desverre ikke hygienen å skylde på denne gangen,har vært nydusjet begge to, alle gangene.

Det er nok bare tingenes iboende faenskap, og summen av alle tings maksimale jævelskap som slår til...

Men jeg klager ikke!! ...*smiler påtatt bredt*...

(Og eg e norlæning, så det skal noe til før jeg blir fornærma!) ;)

Jeg tuller ikke, jeg var hos urolog på ST.Olavs som sa at samleie var den hyppigste årsaken til UVI!! -Jeg skjønner hva du mener, det å dusje er nesten som å planlegge før man legger seg at, i kveld skal vi ha sex, liksom. He he..

Men det er masse forebyggende tiltak jeg har lært meg i årenes løp. For jeg har hatt blærekatarr siden jeg var 16 år, og det er 18 år siden! Men noe kan du faktisk gjøre:

*Gå på do tvert etter sex, eller bading i sjø og basseng

*Dusje istedet for bade

*Drikke forebyggende drikker som: tranebærsaft, edikkvann, sitronvann, etc

*Tørke deg fra foran til bak etter toalettbesøk

*Holde deg varm

*Under lange bilturer; stopp ofte og gå på do. (Er det ikke typisk med UVI i ferien?!!)

*Bruke intimsåper i skrittet eller bare vann

*Har du kronisk UVI, spør legen etter forebyggende tabletter du kan få.

Dette er noen ting jeg kommer på nå, lykke til.

Med den forrige partneren min.. altså eksen, fikk jeg UVI flere ganger i mnd, hadde det hver mnd i løpet av det året vi var sammen.. hadde faktisk det 11 ganger i løpet av 3 mndr en gang. Det var ingenting galt med eksen min sin hygiene, han dusjet og vasket seg flere ganger om dagen siden han var svært aktiv.. ble henvist til urolog for utredning uten at de fant noe mer enn en fortykket blærevegg pga arrvev.. Etter jeg traff minn kjære for litt over 3 år siden har jeg ikke vært plaget med det.. Var uheldig nå, og fikk det under el.. noe dritt !!!

MEN det jeg skal fram til er at noen mennesker har så forskjellig bakterieflora i underlivet at man teoretisk sett ikke passer helt sammen der nede.. derfor er det viktig å gå på do og dusje/ vaske seg etter sex...

Det er så koselig å se at dere bryr dere om min lille UVI!!!! :D

Dette er den 2 gangen i mitt liv at jeg har det, så for meg er det ikke noe stort problem. Det som er så kjipt, er at det klaffet så vanvittig bra med EL, og det var ikke helt planlagt...

Men nå har jeg ikke vondt mer, så nå går alt så mye bedre.

Jippi!!! Er snart ferdig på jobb, og så skal vi hjem å kose oss....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...