Gå til innhold

Twilight Zone 26/9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vims-74 har fått beskjed om at bompi i magen er litt stor. Pga diabetes. Men heldigvis av de mindre diabetes-knøttene :) Uansett er det mulig hun blir satt igang før termin 19/11. Vi venter spent på oppdatering! I hvert fall siden jeg skal kjøpe gave til Bompi når jeg er i Stavanger - men h*n er så sjenert på alle UL'ene at det hittil har vært umulig å se kjønn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn å forstå. Det er jo bra de vet det da, så slipper vims å presse ut en 6 kilos unge...

Skrevet

På sist kontroll estimerte de fødselsvekt til ca 4600 dersom jeg går til termin, noe de ikke trodde jeg kom til å gjøre. Om alt ser bra ut fram til termindato, men ingenting skjer den 19, så setter de meg i gang. Så etter som jeg har skjønt, så blir det ikke etter den 19 iallefall :)

Skal til neste vekstestimering om 14 dager, etter UL skal jeg inn til en lege. Det er lege i samarbeid med jordmor som avgjør om jeg skal settes i gang, basert på hva de finner på den kontrollen. Som de sa sist, de vil helst se meg føde vaginalt, men "kniven sitter løst" - det ble ikke aktuellt å ligge "for lenge å prøve" -men hva som er "for lenge" vet jeg ikke ennå ;)

Jeg har valgt å la være bekymre meg enn så lenge, dette går nok bra, det er de som er leger, og de vet nok hva de gjør! :)

Skrevet

Det er sant, de vet hva de gjør:)) Det er jo got å vite at du og babyen er i gode hender iallefall. Viss jeg arver min mor blir jentungen nærmere 5 kilo:/

Skrevet

Som legene og jordmora sa til meg på sykhuset; husk at det ikke nødvendigvis er vekta som teller når du skal ha den ut, men hodeomkretsen ;) Det var igrunn ganske trøstende for meg!

Skrevet

Godt poeng :) Det vet jeg litt om gitt... Jeg fikk som sagt en firekilos, men problemet med å presse henne ut var at pga hodestillingen ble omkretsen ca 2 cm større enn ved "vanlig" stilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...