selfangerkjerringa Skrevet 26. september 2006 Forfatter #76 Skrevet 26. september 2006 Vims-74 har fått beskjed om at bompi i magen er litt stor. Pga diabetes. Men heldigvis av de mindre diabetes-knøttene Uansett er det mulig hun blir satt igang før termin 19/11. Vi venter spent på oppdatering! I hvert fall siden jeg skal kjøpe gave til Bompi når jeg er i Stavanger - men h*n er så sjenert på alle UL'ene at det hittil har vært umulig å se kjønn...
Hanne og jentungen Skrevet 26. september 2006 #77 Skrevet 26. september 2006 Sånn å forstå. Det er jo bra de vet det da, så slipper vims å presse ut en 6 kilos unge...
vims-74 Skrevet 26. september 2006 #78 Skrevet 26. september 2006 På sist kontroll estimerte de fødselsvekt til ca 4600 dersom jeg går til termin, noe de ikke trodde jeg kom til å gjøre. Om alt ser bra ut fram til termindato, men ingenting skjer den 19, så setter de meg i gang. Så etter som jeg har skjønt, så blir det ikke etter den 19 iallefall Skal til neste vekstestimering om 14 dager, etter UL skal jeg inn til en lege. Det er lege i samarbeid med jordmor som avgjør om jeg skal settes i gang, basert på hva de finner på den kontrollen. Som de sa sist, de vil helst se meg føde vaginalt, men "kniven sitter løst" - det ble ikke aktuellt å ligge "for lenge å prøve" -men hva som er "for lenge" vet jeg ikke ennå Jeg har valgt å la være bekymre meg enn så lenge, dette går nok bra, det er de som er leger, og de vet nok hva de gjør!
Hanne og jentungen Skrevet 26. september 2006 #79 Skrevet 26. september 2006 Det er sant, de vet hva de gjør:)) Det er jo got å vite at du og babyen er i gode hender iallefall. Viss jeg arver min mor blir jentungen nærmere 5 kilo:/
vims-74 Skrevet 26. september 2006 #80 Skrevet 26. september 2006 Som legene og jordmora sa til meg på sykhuset; husk at det ikke nødvendigvis er vekta som teller når du skal ha den ut, men hodeomkretsen Det var igrunn ganske trøstende for meg!
selfangerkjerringa Skrevet 26. september 2006 Forfatter #81 Skrevet 26. september 2006 Godt poeng Det vet jeg litt om gitt... Jeg fikk som sagt en firekilos, men problemet med å presse henne ut var at pga hodestillingen ble omkretsen ca 2 cm større enn ved "vanlig" stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå