Gå til innhold

Han vil ikke ha flere barn...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg har i tre år vært stemor til to herlige gutter på 6 og 9 år, men ønsker meg et lite familiemedlem som også har litt av meg i seg. Da vi ble kjent, var muligheten delvis åpen, men så sa han sagt "nei, klarer ikke flere barn, er for sliten", og jeg måtte velge mellom han og barn med en ny mann. Nå lurer jeg på om jeg er gravid (problemer med pillen) og kjenner en slags sitrende følelse, spenning men er også fryktelig nervøs. Jeg vet at han kommer til å bli helt crazy hvis dette stemmer, men jeg kan da ikke la denne mulige sjansen gå fra meg? Er det noen der ute som kan helpe meg å tenke høyt?

Fortsetter under...

Jeg synes det er utrolig egoistisk av din mann og frata deg muligheten til å få egne biologiske barn. Spesielt siden han tydligvis har endret mening underveis. Er du gravid - så fint benytt muligheten. Er du ikke gravid så slutt med pillen, si at du ønsker barn og ikke lenger vil utsette kroppen din for kjemiske stimuli. Hvis han ikke er enig i det får han sørge for prevansjon, men at på lengre sikt vil han regne med å miste deg ettersom du, som de fleste kvinner, har et (biologisk) ønske om egne barn.

Takk, det er godt å få høre andres tanker om dette. Det har ikke vært lett å "si i fra seg" egne biologiske barn for å bevare forholdet, man er jo glad i sin mann ;-). Ja, det er egoistisk av ham å bare tenke på seg selv, men han sa klart i fra (etter et års tid) at vi måtte gå fra hverandre om jeg ville ha barn, da var allerede følelsene sterke. Han har et poeng, han er ganske psykisk sliten etter to skilsmisser og diverse annet. Jeg blir 40 om noen få dager og kjenner at jeg må gjøre noe snart dersom jeg ønsker barn. Det er bare det at å begynne på nytt tar jo også lang tid :-( Må innrømme at noen ganger kommer tanken om å bevisst slurve med pillen og se hva som skjer, uten at han er klar over det. Men, det er jo ikke slik det bør gjøres...

Hvis du er 40 så kan du jo trygt si at du ikke vil gå på pillen lengre, men at du uansett regner med at toget har gått for deg. Det er ikke nødvendigvis enkelt å bli gravid etter 40. Jeg tok en progesteron krem, mest fordi jeg skjønte at hormonene var i ulage (mye pms, la på meg) og leste meg frem til at jeg hadde østrogendominans. Og vips så ble jeg gravid 2 ganger rett etter hverandre.

Mannen min var nok egentlig fornøyd med de barna vi hadde. Men etter en senabort hvor vi brukte over et år på å bli gravid igjen (først da vi hadde gitt opp) som så endte i en ny abort, sa han at han ikke syntes vi skulle prøve, men heller ikke bruke prevansjon. Han er enig i at han sa dette, men han sier nå, at han trodde jo aldri at vi kom til å bli gravide igjen. Men nå sitter jeg her da, i uke 31 :-)

Nei du kan ikke la denne sjansen gå fra deg.

Jeg har hatt kjærester med barn selv og jeg syns det er utrolig trist med disse mennene som selv er fornøyd fordi de har fått de barna de ønsker. De syns det er det fineste som har hendt dem, men de unner ikke deg å oppleve det samme.

De ønsker en kvinne som skal elske barn - altså deres barn, men som ikke selv skal ha ønske om å få barn. Hvor er logikken.

Det du må tenke igjennom er om ønsket ditt om barn er så sterkt at du faktisk skal gå i fra denne mannen og få barn på egen hånd.

Hvis dere feks ikke lenger er sammen om 10 år - vi har ingen garantier - så sitter du der uten noe som helst.

Du må tenke igjennom HVOR VIKTIG dette er for deg, hvis du fint kan leve med han uten egne barn uten å kjenne en sorg, så kan han godt være rett mann for deg.

Dette er bare basert på min egen erfaring og jeg ventet altfor lenge på drømmemannen. Andre har sikkert andre erfaringer. Jeg ville bare dele mine.

Jeg har to barn på 6 og 8 med min mann, og han synes dette var nok, mens jeg gjerne ville ha en til. Vi har hatt heftige diskusjoner om dette over flere år. Jeg satte hardt mot hardt, og sa at jeg vurderte å gå fra han dersom han ikke ble med på flere. Følte at dette var så viktig for meg, jeg ville gått rundt og angret på at jeg ikke fikk flere når jeg ble for gammel.

Vi har hatt mange år sammen før vi fikk barn, og har reist og opplevd mye sammen. Mitt behov nå er familie, jeg har ikke noe desperat behov for alene-tid for oss voksne enda. Vi har hatt noen helger aleine, men jeg syns det er litt stusselig å sitte der bare oss to...

Har derfor stor forståelse for deg og ønsket ditt om egne barn. Jeg ville vært tøff mot mannen min i ditt tilfelle!

Annonse

Nei, la ikke denne sjansen gå fra deg. Syns det høres utrolig egoistisk ut av han. Her i gården sto saken omvendt. Jeg hadde 2 barn fra før, og sambo ingen. Jeg var veldig klar fra begynnelsen av forholdet på at jeg var ferdig med å få unger, og det var da greit for han. Men ting skjer, og etter ett års tid tok han opp emnet barn med meg igjen. Etter litt tankevirksomhet fant jeg jo ut at man aldri skal si aldri, og jeg ønsket meg et barn sammen med han. Skjønner jo godt at alle vil ha en "arv" etter seg, og det blir jo litt feil å nekte en annen den lykken det er å ha barn!!! :-)

Håper det ordner seg for deg. LYKKE TIL!

Jeg synes egentlig det er like egoistisk å kreve barn som å si nei til barn. Det er noe dere bør være to om. Forstår veldig godt at du vil ha egne barn, men jeg er ikke tilhenger av å lure mannen.

Det jeg synes hadde vært greit er om du sier at i og med at du ønsker deg barn vil du ikke bruke prevansjon lengre. Den biten må han ordne. Om han satser på kondom++ eller sterelisering får han avgjøre, så får du heller avgjøre om du vil bli hos ham.

Om du allerede er gravid får du bare ta det derifra. Å bli gravid ved et uhell er noe helt annet enn å bevist lure mannen til å gjøre deg gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...