Gå til innhold

Har et spørsmål til dere som strever med å bli gravide..

Anbefalte innlegg

Jeg har en kusine som strever med å blir gravid, og har gjort det lenge. Jeg har selv fått en gutt i sommer, og føler veldig på hennes barnløshet hver gang vi treffes. Det jeg altså lurer på, og ønsker nå helt ærlige svar; er det vondt for dere å se andre i deres omgangskrets få barn? Og hvordan skal jeg evt angripe emnet, for jeg vil jo gjerne ha kontakt med henne??

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er vondt når barnet er kommet til verden. Det verste er når andre rundt meg er gravide. Men mitt beste råd er å snakke med henne om dette. Si at du forstår hvis dette er vanskelig for henne og at du er åpen for å snakke om det, for du vi gjerne ha kontakt med henne.

Klem

jeg syntes det er litt tungt når jeg kommer rundt mens tider og mensen kommer.... men så begynner vi på nytt og gleder oss til den tiden for da skal den jo egenlig ikke komme men det har den jo altså gjørt hver gang... hehe ... nei det er nå ikke noe dere som er gravide el har fått skal gå rundt å tenke på... hunblir nok hun og... og hvorfor ike besøke henne og la henne "øve" seg litt på din lille med bleie skift?

Har selv prøvd i over 2 år nå å bli gravid, og jeg må jo ærlig innrømme at jeg blir storsjalu når vennene rundt meg får barn, men det blir jo gjærne sånn, når man ønsker seg noe så sterkt uten at det skjer noe,liksom.

Men jeg er jo kjempeglad på deres vegner uansett, og det har INGEN innvirkning på vennskap i det hele tatt. Man kan jo ikke isolere seg fullstendig bare for at andre er så heldige med at det klaffer med en gang.

Nei, det lønner seg somregel å tenke mest mulig positivt, men det hender jo seg at man blir litt trist å lei da...

Tror ikke du trenger å bekymre deg, men det er jo bare å ta en prat med henne.

Klemm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...