milva76 Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Noen som har peiling på hvor tung duobagen er og målene på den? Er den stor å dra med seg i forhold til f. eks. bagen til OTH? Så en som hadde s3 som duo isted og syntes at den var så fin!
<3 + <3 + <3 Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Hei! Vi har den vogna med duo-bag, men har foreløbig kun brukt sportsdelen til storesøster...baby`n kommer i starten av des. For øyeblikket ligger bagen på rommet til vesla, men jeg kan sjekke mål og vekt i morgen!
milva76 Skrevet 26. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2006 Kjempefint, Meg & Tulla. Fant ikke info om det på Teutonia sin hjemmeside. Hadde dere noen alternativer til S3 eller var dere skråsikre på den? Hvorfor vagte du duobag istedet for softbag/liten hardbag? Er det mulig å løfte med seg hardbagen f. eks. inn på kafé?
<3 + <3 + <3 Skrevet 26. september 2006 #4 Skrevet 26. september 2006 Hei igjen! Da har jeg sjekket litt... Målene på bagen utvendig er 83cm lang og 38 cm bred, innvendig (også mål på madrass som jeg kjøpte med fra teutonia) 75cm lang og 35cm bred! Bagen er fullt mulig å bære med seg inn på cafe, besøk o.l da den har bærestropper som andre hardbager og softbager...kalesjen må man imidlertid sikkert da av da den blir ganske "stor" til den slags bruk..men det med vekt fant jeg absolutt ingenting om hverken i bruksanvisning eller på bagen..nå har ikke jeg sjekket hjemmesidene til Teutonia da jeg ser du har gjort det selv...men den er IKKE spesielt tung altså!! I forhold til f.eks simo duo så er bagen 5cm kortere og 3cm smalere innvendig, så har du noe å sammenligne med... Da jeg har hatt litt "vognmani" iløpet av min datters snart to år lange liv, har jeg vært innom ca 30 ulike vogner..testet, kjøpt, solgt osvosv...en evig runddans?! ;o) Så etter å ha prøvd mange forskjellige typer (Brio, Simo, Quinny, Teutonia, Carena, OTH UJ, Baby Travel, Emmaljunga, Top Design, Bugaboo+++) kom jeg frem til en del kriterier en vogn måtte ha, og dermed ble s3`n den som oppfylte de fleste kravene...kan f.eks nevne roterende forhjul, vendbar sittedel, full liggestilling, reg. fotbrett, håndbrems, god og lun kalesje, stilig design, god kjørecomfort osv.. tør nærmest påstå at den er bortimot på høyde med OTH UJ`s trillecomfort, men den måtte desverre vike pga at den ikke hadde vendbar sittedel, ellers en den en STERK kandidat! Grunnen til at vi valgte duobag er ganske enkelt pga at vi får et vinterbarn (nov/des), og vil ha god plass til pose/pledd etc..softbag har jeg igrunn aldri likt (vi bor i eget hus, og slipper å bære bagen opp trapper osv, sikkert en fordel med lett softbag der). I tillegg er vogna utrolig pen med duobag..samt at man kan bruke den en del lengre enn kombibagen. Har også bare positive erfaringer med hjulene (ikke lufthjul) som flere har stilt spørsmål ved...mange tror kanskje det er slike harde plastikkhjul som bråker noe fælt på grus osv, men de er faktisk av et ganske så mykt materiale som slettes ikke er ille!! Man slipper også punkteringer. I tillegg er det mye bedre fjæring på denne modellen fra Teutonia enn f.eks y2k system..den synes jeg var grusomt hard! Noen ulepmer ved vogna kan vel også nevnes...Handlekurven under er ikke av den største, og heller ikke så lett å komme til når man har vogna vendt mot seg. I tillegg er ikke sportsdelen av den aller største, selv om snuppa vår på snart 2 år og 90cm ennå sitter fint og sover i den..men den blir nok knapp med tiden da ryggen ikke er noe lengre enn den burde være! Men nå er det jo også begrenset hvor mye hun sitter i vogn, blir jo bare mindre og mindre fremover, så vi synes ikke det gjør noe Klem =)
milva76 Skrevet 26. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2006 Tusen takk for flott svar!!! Har skikkelig vogndilla selv og har allerede en Bugaboo stående klar. Har ikke termin før i april, så er vel ikke helt normal der. Tror likevel jeg vil ha en vogn i tillegg til buggisen. Syns S3'en med duobag var skikkelig stilig. Bor i bygård med to etasjer å gå opp, så softbag vil kanskje være det lureste. Hva ville du valgt i tillegg til Bugaboo? Har vært i kontakt med Bugaboo idag og de nye hjulene kommer rett over nyttår.
<3 + <3 + <3 Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Åjoooda, du er nok helt normal! ;o) Iallefall sammenlignet med meg selv.. Buggisen blir nok fin for dere den første tiden og ut sommeren, så gjenstår det bare å se hvordan de nye hjulene vil fungere til vinteren! Spennende!! Hos oss fungerte den desverre ikke så godt da vi triller en del på litt ulendt terreng, på grusveier osv, men som byvogn var den jo super da! (litt råflott å ha den stående kun til den slags bruk syntes vi...derfor ble den solgt;) Som vogn i tillegg til buggis ville jeg definitivt valgt s3 den første tiden, men faktisk kanskje gått over til OTH UJ når du ikke lenger føler behov for å ha barnet vendt mot deg når du triller....kanskje rundt 1-1 1/5årsalder, veldig individuelt! Etter den tid har du jo buggisen om du vil ha han/henne vendt mot deg, om du fortsatt har den da(!) ;p For jeg synes faktisk OTH UJ ligger noen hakk over (større og mer romslig sittedel, lettere vogn, mye bedre å komme til kurven under, samt UTROLIG trillekomfort +)...men i og med at sittedelen ikke kan vendes på OTH har vi havnet på s3, så får vi se om vi anskaffer en OTH igjen om ett drøøøøøyt år! Hvem vet Softbag vil kanskje være ett alt. for deg om bagen skal bæres opp og ned trapper daglig, og når vinteren kommer igjen vil du sikkert likevel gå over til sportsdelen ettersom barnet vil være 6-7 mnd! Vi kjøpte forresten vogna via www.babytrader.com, og sparte noen tusen
Anonymmammatil3 Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Meg & Tulla(+Babymini 8/12-06): hvor kjøpte du spirit S3`n din? Å hvor mye måtte du gi for den? Har veldig lyst på den som duo vogn selv-syns den er kjempe fin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå