Gå til innhold

Hvordan gjør dere det når dere skal ut på kjøpesenter, cafe, etc...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har da (han drikker 230 ml til et måltid) 140 ml kaldt, kokt vann i en flaske også har jeg glovarmt vann på en termos. Heller da opp til 210, da er den passe temperert og tar deretter pulver oppi. Veldig enkelt.

Ellers hender det at jeg tar varmt vann opp i flaska og har den i sånn flaske-kjølebag. Da holder den seg varm i et par timer.

Hei! Jeg koker opp vannet hjemme, som jeg så har i flakser - enten kaldt eller varmt. Da er det bare noen sekunder i micro'n hvis vannet har blitt for kaldt. Og de fleste cafe'er, bensinstasjoner osv er veldig hjelpsomme. Har også kjøpt meg en flaskevarmer som man kan stikke i sigarettenneren i bilen - veldig kjekk!

Har gjort dette på flere måter. Hvis du er på kjøpesenter, er det alltid en mikro i nærheten. Noen ganger laget jeg alt klart hjemme (med melk og pulver avkjølt) om trengte kun 30 sekunder i mikro. Andre ganger har jeg kokt avkjølt ca 1/2 parten av vannet på flasken med pulveret oppi (sånn "halvfabrikat"). Har med kokt vann på termos eller får vann på en kafè til å fylle opp. Fordelen med å ha med kokt vann selv, er at er mer uavhengig av andre og kan faktisk ta "serveringen" ute. Mange kjøpesenter har også stellerom/ammerom med mikro.

Nå vet jeg ikke hvilket merke du bruker, men både NAN og Småfolk har ferdiglaget melk på kartonger. Det bruker alltid vi når vi er borte, enten hjemme hos noen eller på kjøpesenter/tur. Veldig greit men litt dyrere. Har med termos med varmt vann som jeg fyller i koppen på termos når det er tid for mat. Heller den ferdige melka fra kartongen over på flaske og setter flaska i vannet. Etter noen minutter er den klar.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...