74skytte Skrevet 25. september 2006 #1 Del Skrevet 25. september 2006 Er det andre her som sliter med lange sykluser? Jeg slutta med p-piller jan 05, og har ennå ikke fått regelmessig mens. (Det er 20 mnd siden) Det er jo ikke noe rart at vi er barnløse. Vet jo aldri når vi skal prøve. Har begynt med akupunktur, men det har ikke hjulpet ennå. Vært der 10 ganger nå. Det siste halve året har syklusene mine vært på 40-46 dager. Begynte rundt dag 15 eller noe, og den perioden ble på 46 dager. Nå er jeg på dag 31, og ingentin har skjedd. Er det noen i samme situasjon som meg her? Jeg begynner å bli temmelig frustrert her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6451270-uregelmessige-sykluser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
susse Skrevet 25. september 2006 #2 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har hatt det på nesten samme måte. Hos meg viste det seg at jeg hadde for lite progesteron. Fikk en kur med dette og etter det har det stabilisert seg på 35 dager. Så hvis du ikke har vært i kontakt med gyn og tatt blodprøver enda ville jeg ha gjordt det. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6451270-uregelmessige-sykluser/#findComment-6452755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente-77:-) Skrevet 26. september 2006 #3 Del Skrevet 26. september 2006 Heisann, Eg har vert i samme situasjon som deg. Sluttet på pillen i mai-05 og gjekk 4-5 måneder før mensen dukket opp første gang. Skikkelig fortvilende. Deretter kom den veldig uregelmessig. I januar 2006 var eg hos legen og blei da sendt til gynekolog. Legen sa at en ikkje trenge å gå et år før en søker hjelp dersom en har uregelmessig syklus. På samme tid som dette gjekk eg til soneterapi/refleksologi og ho sa at ho trudde ho skulle få systemet i gang igjen. Og ganske så riktig. Etter siste gang eg var der kom tanta.(i mars) Etter dette har eg hatt ganske regelmessig mens (35-38 dager) Så det er virkelig å anbefale:-) Så var det legen da. Ho sa at lange/uregelmessige sykluser ofte kunne vere et tegn på cyster på eggstokkene, og blei derfor sendt til gynekolog. Fekk først fortalt at eg hadde PCO(cyster) men etter lap no for 4 veker sidan fikk eg beskjed om at ikkje noko feiler meg, men at det mest trulig er samboers kvalitet som er årsaken til at vi ikkje er blitt gravide enda. Uff dette blei langt. Sorry... Men eg vil absolutt anbefale deg å ta kontakt med lege dersom du ikkje har gjort det enda. Dersom en får hjelp gjennom det offentlige så tar ting laaaaaaaaang tid. Eg er no først ferdig utredet etter at eg som sagt var hos legen første gang i januar. Vist eg hadde budd i ein storby hvor det er privatklinikker så hadde eg uten tvil valgt det. Koster jo litt, men det er nok verdt det for å slippe all denne ventinga!!!!!!!!! Det er ikkje lett å prøve å bli gravid når en har sjelden mens/eggløsning. Vil ønske deg masse lykke til:-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6451270-uregelmessige-sykluser/#findComment-6454876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
74skytte Skrevet 26. september 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 26. september 2006 Har vært hos gyn og tatt alt av prøver. Hadde en omgang med Provera for et år siden men det var bare for å se om jeg kunne få mensen?? Hadde tre pergokurer i vår, og det var da jeg fikk sykluser på 40-46 dager- Før det var de på 50-60 dager. Skal inn til lap i 7 november,og til samtale/sjekk 10 okt, så jeg er i systemet. Burde jeg ringe gyn og spørre om jeg kan ta Provera for å komme igang (har flere igjen etter i fjor)? Eller skal jeg vente å se om akupunkturdama får orden på det. Hun har også snakket om progesteron etter hvert. Men det koster! 350,- per gang, og jeg har vært der 1-2 ganger i uka, og har avtalt noen uker fremover også. Noen ønsker tanta dit pepper`n gror, mens andre venter på den. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6451270-uregelmessige-sykluser/#findComment-6460351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
summerbaby Skrevet 27. september 2006 #5 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har aldri hatt regelmessig mens, og jeg har tilogmed gått 6 mnd uten mens uten forklarlig grunn. Så kaoset var komplett da sambo og jeg skulle prøve å bli gravid.... Jeg fikk pergo og har hatt tre kurer, den siste var trippel. Jeg har nemlig ikke eggløsning. Før siste kuren nå hadde jeg akupunktur, 7 ganger, men med liten tro på virkning. Merket ikke noe under den prosessen, og det burde jeg visst ifølge akupunktøren... Så nå må jeg bare vente og se om denne siste kuren har gitt meg eggløsning. Var og tok blodprøve i dag for å måle progesteron nivået mitt.... Ta deg en tur til fastlegen din og spør om du kan få pergo eller be om å bli henvist til gynekolog. Håpløst når man ikke vet når eggløsningen finner sted.... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6451270-uregelmessige-sykluser/#findComment-6470839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå