Gå til innhold

Anpusten - noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg er i elendig fysisk form i dette svangerskapet. Etter at jeg tilbrakte noen uker delvis på sofaen pga kvalme i vår, har jeg følt at kondisen min er lik null... Jeg blir fort anpusten av selv små fysiske anstrengelser. Det er flaut å gå tur sammen med andre, for jeg puster tungt straks det blir oppoverbakke...

Nå synes jeg at jeg har vært flink i sommer, da. Har gått turer, og trener jevnlig på SPENST. Ikke noe problem å trene, føler meg ikke verre enn andre da, men selv mannen min kommenterer for tiden at jeg er så tungpusten. Det er nok å gå opp en litt lang trapp på et kjøpesenter e.l. så peser jeg som en hvalross!

Jeg har to svangerskap bak meg, men kan ikke huske at jeg hadde det slik de gangene. Greit nok at blodvolumet er økt, og at hjerte og lunger må jobbe hardere enn ellers for å oksygenere og pumpe blodet rundt i kroppen, men likevel...

Er det bare meg, eller er det flere som har det slik? Håper å høre at det er normalt, for nå føler jeg meg faktisk unormal...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med pusten bare ved å sitte stille jeg!

er helt jævlig i oppoverbakker, men bortover og nedover går greit.

Tror babyen presser slik på lungene at jeg får problemer med å puste når jeg sitter.

Å sitte på t-banen i 35 min til jobb er et mareritt! Trangt og jævlig i tillegg, skulle tro jeghar utviklet klaustrofobi!! Føler jeg aldri får nok luft!

Så gleder meg til magen synker! :o)

Skrevet

Samme som Bella her...må hive etter pusten bare jeg sitter stille:-/

Virker som om det er noe som presser på lungene her.Får nesten helt panikk av og til når jeg bare sitter stiller og ikke får nok luft...puh...gleder meg til dette er over.

Skrevet

Slit verkeli med pusten... sånn at æ bi svimmel innimellom... e skikkeli pyton... men lægen undersøkt mæ og sa at alt va bra... bærre babisn som pressa på...

Skrevet

har det likens jeg også. er helt pyton syns jeg. kan sitte rolig forran pc og kjenne hvordan pulsen øker til det enorme. er mitt første barn. legen sa at det er helt normalt, og går over etter fødselen. men det er ikke så morro da

Skrevet

Jeg også.... behøver absolutt ikke være i bevegelse engang... kommer sånn plutselig... begynner å bli trangt for lungene samtidig som vi har mere blod som skal pumpes rundt...

Skrevet

Takk for svar.

Godt å høre at man ikke er alene, selv om det er synd at dere har det trasig. Selv er jeg så heldig at jeg aldri har følt at babyen har presset mot lungene, til tross for at dette er mitt 3. svangerskap.

Heldigvis kan vi trøste oss med at de fleste plagene går over etter fødselen, og jammen er det verdt det også, i det øyeblikk vi får nurket vårt i armene.

Vi får nok kondisen igjen, jenter, så snart vi blir gående der i timesvis med barnevogn :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...