Gå til innhold

Forlenget latent fase

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt modningsrier/maserier i 20 timer med 2-5 min mellomrom. De har ikke stoppet opp, verken ved hvile eller aktivitet, og har blitt en del sterkere etter hvert. Vondtene sitter i magen/underlivet/korsryggen/bekkenet og nedover lårene. Nå stopper jeg opp for å puste når riene kommer, men klarer fortsatt å prate litt under dem. Har hatt noe tegningsblødning og en del gult slim i disse timene. (Slimproppen gikk for en uke siden.) Etter 14 timer ble jeg undersøkt av jordmor. Livmorhalsen var da avkortet og myk og fin, men jeg hadde bare en knapp cm åpning. Det er blitt tatt ctg, og barnet ser ut til å takle riene mine.

Er det andre som har brukt så lang tid på rier i den latente fasen? Hvor lenge kan man gå med så tette rier før det blir gjort noe? Og hva blir i så fall gjort, hvis det fortsetter å gå like sakte? Jeg sov ingenting i natt, dormet heldigvis litt i en times tid i stad, men jeg trenger jo krefter til selve fødselen. Skal prøve å få sove i natt og se an utviklingen. Skal nå bli hjemme til riene blir sterkere.

Noen som har noen erfaringer å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å ja kjære deg! Så godt at du holder deg hjemme. Jeg holdt på i over et døgn også med bare maserier, dro alt for tidlig på sykehuset og skulle mye heller vært hjemme. Kos deg med bok, film og omsorgsfull mann. Samle masse krefter! Når smertene blir intense bør rieaktiviteten måles...ikke meningen at du skal slites helt ut heller.'

Lykke til!!

om litt har du den lille i armene dine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...