Gå til innhold

nå ble jeg redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lekte i sandkassen sammen med ettåringen vår i stad, og fikk masse kattebærsj på sønnen vår sine sko og klær. Jeg måtte vaske det av og tørke det bort. Er 37 uker på vei og ble nåveldig redd for toxoplasmose.,......hvilke symptomer er det hvis man blir affektert? Håper noen kan svare....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

tror ikke man merker noen spesielle symptomer, og evt nye test kan tas noen uker etter at man evt er blitt smittet. Ring legen i morgen og hør hva de ville ha gjort.

Har desverre ikke noe bedre svar. Men jeg har jobbet i bhg og "lekt" veldig mye i sandkassen med katte avføring men ikke blitt smittet i noen av svangerskapene.

Skrevet

Så lenge du vasker hendene godt etterpå og ikke får noe av dette i munnen er det ikke noen risiko...mener jeg. Leste noe om det på en katteside.

Skrevet

så lenge du vasker hendene veldig godt så skal det gå greit:) Det skal visstnok ikke være noe stor fare for babyen dersom man blir smittet sent i svangerskapet, da er jo hjernen ferdig utviklet.. Dessuten er det ikke særlig utbredt i Norge, jeg har hatt to katter i tilsammen 14 år, og har alltid testet negativt. Er ikke særlig flink å skylle all frukt osv til vanlig, og har absolutt smakt på den råe kjøttdeigen (når jeg ikke er gravid!!), så jeg tror ikke jeg ville ha engstet meg sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...