Gå til innhold

Hva ville dere gjort? (samme som fødselspenger og skravle)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt i en midlertidig 100% stilling, som varer 6 mnd. Vi har veldig lyst på et barn til, og har egentlig bare ventet på at jeg skulle få jobb sånn at jeg får fødselspenger. Men problemet er jo at det bare er snakk om arbeid i 6 mnd. Må jo ha hatt inntekt 6 av de siste 10 mnd før permisjonen(?), så da er det jo i såfall på hengende håret. Blir jeg gravid denne mnd (eller oktober da) så vil jo terminen bli i juli, som er akkurat 10 mnd til... Skal vi tørre? Det kjedelige er jo om jeg ikke skulle få en jobb etter dette, så står vi jo uten fødselspenger uansett. Har jo lyst å få nr to før førstemann er blitt altfor stor. Spørsmålet er jo også om jeg får dagpenger etter disse 6 mnd og hva de vil ligge på i så fall. Hva er dagpengegrunnlaget egentlig? Årslønnen min, selv om jeg bare jobber 6 mnd eller beregner de de ut på annen måte? Noen som kan hjelpe meg? Hva ville dere gjort? Huff, er så vanskelig dette.

Fortsetter under...

Arbeidsledighetstrygd og sykepenger blir regnet som grunnlag for fødselspenger. Tror det er trygt å bli gravid nå, og arbeidstedighetstrygd får du etter avsluttet engasjement, 65 % av grunnlaget, tror jeg. Størrelsen må du sjekke, og hva de regner grunnleg av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...