Gå til innhold

Skal jeg ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 33 og har siden uke 26 ikke følt meg særlig energirik. Det er kjempetungt å komme gjennom dagene føler jeg. Jeg jobber nå 80% og er sykemeldt hver onsdag for å lade batteriene litt, er lærer så jeg går veldig mye i løpet av dagen. I tillegg har jeg min lille herlige sønn på 2 år som har lyst på oppmerksomhet og tid fra sin mor på ettermiddagene. Jeg skal på kontroll til legen igjen om to dager og lurer da på om jeg skal sykemelde meg mer enn jeg allerede er. Men så er det dette med samvittigheten også. Jeg har alltid vært sånn at jeg må være helt sengeliggende for å være hjemme fra jobb, og sånn er det jo ikke nå når jeg er hjemme...

Hva synes dere? Problemet i hverdagen nå er at jeg blir liggende på sofaen meste parten av ettermiddagen og kvelden på grunn av verkende bein og vanvittig slitenhet. Noe sier meg at jeg ikke skal måtte ha det sånn, men så blir jeg ikke sikker.

Er det noen i lignende situasjon? Hvor mye sykemelding ville dere ambefale eventuelt? Håper på svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan gi meg et råd?

Hilsen litt skuffa!

Skrevet

Hei!

Jeg ville ha trappet ned litt til, helsa først.

Du har en jobb for å leve, ikke lev for jobben.

Prat med legen og si hvordan du har det.

Lykke til

Skrevet

Hvis du ikke føler deg i form syns jeg du skal sykmelde deg! Hvis du føler deg helt frisk ellers men bare er sliten etter jobb, er jeg litt usikker. kommer an på hvor sliten du er da....kan jo være slitsomt å være lærer, kanskje 50% er en god løsning? Gi f.eks fra deg noen fag! Ingen ville nok ha reagert om du gikk ut i permisjon en mnd tidligere. Snakk med legen din å si hvordan du har det:-)

Lykke til

Klem

Skrevet

Kroppen din prøver å fortelle deg noe, og nå er absolutt tiden for å lytte til den!! Vet alt om samvittighet, men dette er en kort periode av ditt liv, og TA VARE PÅ DEG SELV OG DINE!!

Tenk heller på å få GOD samvittighet overfor din lille sønn som får en mer opplagt mamma:)

Skrevet

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt jeg. Du trenger jo ikke å be om full sykemelding. Hva med f.eks. 50%? Du får ingen premie for å

1) Slite deg ut fullstendig

2) Ikke yte det du eventuelt kan på jobben

3) Ikke kunne ta deg av familien

4) Tære så mye på kroppens ressurser at du ikke har overskudd til fødselen og å ta deg av den nyfødte

Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet. Jeg har en jobb som gjør at jeg har en lavere grense enn i en vanlig kontorjobb så selv om jeg har fungert i hverdagen så var det bare å innse at hadde jeg skulle jobbet så hadde dagen vært et smertehelvete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...