Gå til innhold

BARE DERE som er i uke 16-17!!!! Help me ..symfyse fundusmål..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i midten av uke 17 nå å har sf mål på ca 8cm.. skulle vært 14 eller noe..

jeg har målt selv altså, er usikker på om det er rett men jeg kjenner den harde lille kulen der nede å jeg kjenner GODT hvor den slutter.. er ubehagelig å presse fingrene ned mot livmoren, har prøvd å presse fingrene ned i magen "over" de 8cm jeg har målt fra beinet åda gjør det ikke vondt er ingenting der enda..så jeg er ganske sikker på at livmoren min stopper der jeg kjenner den!

Er REDD for at det er noe galt siden den er så lav:(

Hva måler dere fra uke 16-17?? Så kan jeg sammenligne med noen som er likelangt som meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også legge til at jeg tror jeg har kjent liv i helgen så er ganske sikker på at den lever inni der..

Skrevet

måtte jo lese selv om jeg er komt lenger:)

var hos jm da jeg var 17+0 og hadde sf mål på 15.

er du sikker på at du har målt rett? jm presset ganske langt nede på meg, trodde ikke hun skulle så langt ned:)

Skrevet

presset hun langt "inn" i magen din mener du?

men hadde du en sånn liten kul der nede bare som ikke gikk så lang opp??

:)

Skrevet

kanskje det er den "nederste" delen av livmoren som jeg kjenenr som den harde lille kulen der nede og at livmoren går innover mot ryggen, bøyd på en måte åat det er vanskelig for meg å kjenne den der..

skal til legen på torsdag..er utrolig spent på dette hvordan går.. hvordan gjør legen det når han skal kjenne på livmoren???

Skrevet

har mage fra før, så jeg klarer ikke å kjenne etter selv, vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter, hun begynte mitt på venusberget ( heter det ikke det?) og stoppet like under navlen...

jeg kjenner nesten bare en liten kul rett over venusberget selv, der hvor magen "begynner", prøver å følge den oppover, men den forsvinner:)

Skrevet

Da jeg var til jordmor 16+2 nylig målte hun SF målet mitt til 16. Men jeg er litt stor denne gangen.. Forrige gang var det ca. 14 i samme uken.

Det kan være vanskelig å måle alene. Så jeg ville ventet med måling til jordmor eller lege kan måle for deg.. Du er nok innenfor normalen skal du se..

Lykke til på neste måling

Klem 17+0

Skrevet

Stol på jordmor når det gjelder sånne ting. Det er vanskelig å måle sf-mål riktig på egenhånd, det trengs trente hender til for akkurat det. Sf-målet skal ikke måles fra bunnen av det du tror er livmora, men fra kanten av skambeinet.

Skrevet

I uke 17 hadde jeg 18 i symfyse. Men er annengangs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...