Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Jeg har ammet bare om natten, nå er det 3 døgn siden jeg ammet. Den ene puppen er veldig hard ( jeg har ikke pumpet ut noen ting siden jeg sluttet ). I går fikk jeg feber, har det i dag også og føler meg skikkelig elendig. Hvordan blir allmenntilstanden når man får brystbetennelse? Er det nødvendig å pumpe seg når jeg ammet ca 3 ganger om natten? Kan man få brystbetennelse hvis det blir for mye melk inni der??
Expat Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Du kan få ikke-bakteriell brystbetennelse hvis du får så mye spreng at melken presses over i blodbanen. Du trenger ikke ha antibiotika, men må nok pumpe (gjerne "varm dusj og håndpumpe"-metoden) for å komme over dette. Legg gjerne barnet til en gang i natt for å komme over dette. Paracet for smerten, feberen og opphovningen. Viktig å unngå megaspreng! Salviekapsler fra Helsekosten tar resten av melka, forresten!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Tusen takk Expat, du må være laget av gull !!!!! ) HI
Blomman Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Hvis du ikke får tømt og det fortsetter å være ømt, vondt over flere dager og du evt får influensasymptomer kan det ha blitt bakteriell brystbetennesles- men du trenger ikke antibiotika med mindre du føler at det blir veldig mye verre- men snakk iallefall med legen om du blir dårlig - men som regel er den beste behandlingen tømming, evt med antibiotika
Blomman Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Grunnen til at du har feber og føler deg elendig er at kroppen reagerer på at melka har kommet over i sirkulasjonssystemet. Se det an et døgn og kontakt evt lege da om du kanskje da trenger medisiner. Foreløpig er nok dette kun snakk om abaktriell mastitt
kroko Skrevet 26. september 2006 #6 Skrevet 26. september 2006 Bare en liten kommentar. Ibux skal være bedre ved brystbetennelser siden den både tar ned feberen og reduserer irritasjonen i vevet. Lest på ammehjelpens side under "brystbetennelse"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå