Gå til innhold

Kan jeg ha brystbetennelse? (samme som småtroll)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ammet bare om natten, nå er det 3 døgn siden jeg ammet. Den ene puppen er veldig hard ( jeg har ikke pumpet ut noen ting siden jeg sluttet ).

I går fikk jeg feber, har det i dag også og føler meg skikkelig elendig. Hvordan blir allmenntilstanden når man får brystbetennelse?

Er det nødvendig å pumpe seg når jeg ammet ca 3 ganger om natten?

Kan man få brystbetennelse hvis det blir for mye melk inni der??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få ikke-bakteriell brystbetennelse hvis du får så mye spreng at melken presses over i blodbanen. Du trenger ikke ha antibiotika, men må nok pumpe (gjerne "varm dusj og håndpumpe"-metoden) for å komme over dette. Legg gjerne barnet til en gang i natt for å komme over dette. Paracet for smerten, feberen og opphovningen. Viktig å unngå megaspreng! Salviekapsler fra Helsekosten tar resten av melka, forresten!

Skrevet

Tusen takk Expat, du må være laget av gull !!!!! :o)

HI

Skrevet

Hvis du ikke får tømt og det fortsetter å være ømt, vondt over flere dager og du evt får influensasymptomer kan det ha blitt bakteriell brystbetennesles- men du trenger ikke antibiotika med mindre du føler at det blir veldig mye verre- men snakk iallefall med legen om du blir dårlig - men som regel er den beste behandlingen tømming, evt med antibiotika

Skrevet

Grunnen til at du har feber og føler deg elendig er at kroppen reagerer på at melka har kommet over i sirkulasjonssystemet. Se det an et døgn og kontakt evt lege da om du kanskje da trenger medisiner. Foreløpig er nok dette kun snakk om abaktriell mastitt

Skrevet

Bare en liten kommentar. Ibux skal være bedre ved brystbetennelser siden den både tar ned feberen og reduserer irritasjonen i vevet. Lest på ammehjelpens side under "brystbetennelse"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...