Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Jeg griner nesten hver gang jeg går på do for tiden!!Føler babyen kommer ut rompa!Det er så vondt at jeg nesten ikke orker og gå på do lenger,vil bare holde meg! Er det innvendige hemorider eller?Noen med erfaring?Har liksom ikke noe som henger ut! Kommer litt blod på papire etter på å så er det jævli vondt rett etter på! Noe jeg kan smøre på/inn for å lindre smerten litt? Dette klarer jeg ikke over lang tid!!
klump i magen Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 Du må drikke masse vann å få i deg fiber, da blir magen bedre, å ikke så hard. Husk at kroppen den trekker til seg mange mange ganger mer væske enn vanlig..
bolla piggsvin Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 har det akuratt likt deg..hater d! å vet ikke hva jeg skal gjøre..gruer meg sååå til å gå på do..
ballong Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 Garantert hermorider.........ikke press er første bud!!!! Da blir det bare værre: Bare knekkebrød, havregrøt, plommer,svisker, lakris, linfrø er supert det kan du blande i Biola youghurt og drikk MASSE vann, beveg deg! Skulle den komme ut: Opp med stjærten, frem med is i et håndkle is ned og dytt inn igjen..seriøst! Gå på do med en gang du kjenner du må, pust ut og ikke rå press! Kommer det ikke noe prøv slapp av ( ta med noe å lese på). Siste utvei etter 2 uker med alle råd er klyster eller Duphalac (apoteket). Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 Uff stakkar, føler virkelig med deg!!! Har hatt innvendig fissur/hemoride i rompa både før og nå under svangerskapet...Og det er GRUSOMT! Skriker høyt og besvimer nesten, så sinnsykt vondt er det :-( En fødsel kan umulig være så veldig mye verre enn disse smertene, for de er helt syke!!!Vel, før jeg ble gravid brukte jeg scheriproct, som er mot fissur og hemorider osv, og det hjalp rimelig kjapt. Men dette legemiddelet kan man ikke bruke under svangerskapet...Det man derimot KAN bruke, er Alcos-anal, stikkpilller og/eller krem som man får kjøpt reseptfritt på apoteket. Det har hjulpet med rimelig kjapt nå. Alfa og omega er å for guds skyld unngå hard mage (- noe som er lettere sagt enn gjort når man er gravid-). Den første gangen jeg hadde det, satt legen min meg på vi-siblin (også reseptfritt, kan trygt brukes av gravide), et frø-pulver man får kjøpt på apoteket. Holder magen fint i gang, uten at man blir "avhengig" av det, som man kan bli av feks Laktulose. Biola og mosjon er jo også greit å ta med seg :-) Løp og kjøp Alcos-anal :-)
selma07 og engel Skrevet 25. september 2006 #7 Skrevet 25. september 2006 Hei! Jeg bruker Vi-siblin mot treg mage. Dette er fiber og et naturprodukt som du får kjøpt på apoteket! Har ingen problemer med fordøyelsen! Dette kan kanskje hjelpe litt også?!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 har det akkurat som deg dessverre! det kan være innvendige hemorider, eller bare en rift som ikke vil gro. i tillegg til hard avføring. uff, det er vondt ja. jeg har drukket biola i en mnd, uten at det har funket. heller ikke vann, mosjon og fiber++ har funket på meg. så legen anbefalte meg Laktulose. fåes kjøpt på apoteket og kan taes av gravide. jeg tar 10 ml om dagen. det hjelper faktisk. det er fortsatt litt vondt og jeg blør også etter hver bomelom, men det er ingenting sammenlignet med før jeg begynte med det!!!!! hvis det ikke er særlig effektivt etter noen døgn, kan du øke dosen litt.. virkelig lykke til ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå