Gå til innhold

April: FYSJ OG ÆSJ OG ATTER ÆSJ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

UUUUUUUUUuuuuuuhhhhhhhgggg!!!!!!!!!!!!!! Får frysninger bare av å tenke på det..... I dag kokte jeg grøt til den store medaljen, og ser mot slutten av koketiden at det er noen brune "flak" eller korn... tenkte at de får jeg ta vekk.. og søren sved jeg grøten i dag igjen... tar bort den første og så dukker det opp en til.. Fisker den opp og ser litt nærmere på den for syns det var en litt merkelig fasong på et grøtkorn... og så var det EN LARVE!!!!!!!!!!!!!!!!! ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!! Tenk, jeg holdt på å servere kokte larver til middag!!!! Ugh! Gikk deretter på jakt i alle boksene i skapet og har funnet minst en til i jasminrisen... nå går alt i skapet i søpla!!! Og kjøkkenet skal vaskes GRUNDIG ned!! Er ikke så lenge siden det ble vasket sist, men likevel har de krøpet inn... usj! Så følg med, damer! Tape igjen makaroniboksen mellom hver gang... :s Æsj, noe så kvalmt!

Fortsetter under...

Æææææææææææææsj!!! Jeg hater kryp!! Akkurat nå har jeg stue og kjøkken fullt av vemmelige fluer, både "vanlige" og bananfluer. Har satt frem eggeglass med en blanding av zalo og eddik (etter tips på skravle) som småfluene visstnok skal bli tiltrukket av og så drukne i, men foreløpig har jeg kun tatt knekken på 2 bananfluer. Da r jeg mer effektiv på klapsingen.

Men å kjenne larve i munnen?? Jeg får angstskjelvinger... Fear factor er noe jeg ALDRI hadde blitt med på for å si det sånn...

ja, tro meg, det var eeeeeeeeeeeeekkkkkelt!!!!!!!!! Men ang de (banan)fluene: Det funker!!! Jeg brukte den blanke eddiken, for den hadde jeg i hus.. Litt eddik og zalo i eggeglasset på fredag, og 6 kadaver i bunn av glasset på søndag (Vi var vekke i helga). Nå har jeg satt et på stua og, for så at det var noen der og..

Å, det er bare så vanvittig ekkelt!

For noen år siden oppdaget vi melmidd i matskapet! Usj og æsj! Og jeg som er så nøye med å vaske! Sånt kan likevel skje, og vi rådførte oss med et skadedyrfirma. Der sa de at det beste for å forebygge dyr i maten, er lufttette bokser. Hvis man har uflaks og får f.eks midd i melet, vil det ikke kunne spre seg til andre tørrvarer dersom alt oppbevares separat i lufttette bokser. Løp og kjøp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...