Gå til innhold

Hei alle gravide studenter i Oslo!

tina 79:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kva med ein ettermiddag og ikkje på UiO? Eller er det enklast og møtast på UiO, på Fredrik foreksempel? Eg reiser på haustferie tirsdag ettermiddag, men de kan jo gjerne møtast likevel - eg er uansett med neste gong! :)

Eg lagar ein ny tråd med dagar, så kan folk skrive seg på når det passar best, så tek vi det derifrå?

Yeah, jenter - dette blir koseleg!

Annonse

Heia. Jeg er 29 og har termin i starten av februar. Arrrrgggg, studerer ikke i Oslo, men i Bø. Litt misunnelig, vil være med jeg og. Kommer fra Oslo da, kan jo være jeg er hjemme en gang dere har treff. Her kjenner jeg ingen som er gravid. Vurderer også om jeg skal ta permisjon vårsemesteret. Hvor lenge har du tenkt til å ta permisjon, hele perioden, eller ta konte til neste jul eller noe? Tenkte egentlig jeg skulle prøve å klare å studere, men veldig sliten selv nå, og tror jeg trenger litt tid på å komme meg til hektene etter fødselen. Vurderer også å bare ta noen fag, venter på svar fra lånekassen på spørsmål om jeg kan ta eksamen selv om jeg har permisjon, eventuelt bare noen eksamener, men svarene uteblir. Noen her som vet? Kan man ombestemme seg, og ta noen eksamener likevel uten at det går ut over fødselsstipendet?

Hei anonym! Om det er meg du sikter til så tar jeg fri fra og med januar helt til neste semester i august, da pappaen tar over og tar resten av permisjonen (43 uker tilsammen oss i mellom. Han jobber og vil motta vanlig fødselspenge-ordning).

Jeg tror at du kan ta eksamener selv om du mottar fødselsstipend, men du bør sjekke med Lånekassa. Det tar gjerne tre uker før du får svar på e-post fra dem, så det kommer nok!

Selv velger jeg å ta vårsemesteret helt fri, jeg trenger en pause fra studiene uansett. Sitter midt oppi eksamensskriving nå, og kan nesten ikke vente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...