Gå til innhold

Når kan man få UL?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på når det er vanlig å gå ultralyd? Mine leger informerer meg ingenting ,vil jo vite at det er liv der.. er i uke 11 nå.. Vil bare høre hjertet slå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min lege sa at jeg ville få et brev i posten og bli innkalt rundt uke 16 17, utrolig lenge til, er også i uke 11 og vill gjerne hørt hjertet slå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn at man vet at det er noe der å at det har det bra;)... har ikke fådd noe udersøkelse eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 11 nå, og skal til ultralyd 14 november. Men du får vell høre hjerte slå når du er hos jordmor/lege neste gang. Jeg skal til jordmor begynnelsen av november, og regner med jeg får høre det da, det gjorde jeg ihvertfall sist jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var hos legen tok han GU, og sa at siden jeg var kommet i uke 9 (da) så skulle livmoren min være ganske forstørret, men det var den ikke, han sa at den var litt større enn vanlig og så ba han men ta en graviditetstest, ble litt bekymret men fikk ikke noe mere info eller noe, han sa lykke til bare. skal til jordmor om en uke lurer på om jeg skal høre om mulighetene for tidlig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er nok i uke 16-18 ja, men har hørt om mange som har bestillt privat UL for å konstantere liv før uke 12. Tror man gjør det direkte til sykehuset eller til en privat klinikk. Vet ikke hva det koster. Det er en annen type UL som blir tatt vaginalt. Jeg har hatt to MA og fått beskjed om at jeg kan komme på tidlig UL helt fra uke 6 neste gang. Fascinerende at de kan se liv allerede da.

 

Samtidig er det jo en grunn til at UL ikke er før uke 16. Det er ingen grunn til at noe skulle være galt. Legen har kontrollert deg og ikke funnet noe mystifistisk, og ikke blør du så alt er nok i aller skjønneste orden! Lykke til med resten av svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange fine svar:) men legen har ikke undersøkt meg bare tadd de vanlige blodprøvene også videre.. men får vell vente til uke 16 da man skal til jordmor:)... Skulle gjerne hadd en UL før bare for å få konstantert at det er liv der ,men får vell bare være tålmodig?! Ja den vaginale har jeg hørt om og trudde jeg skulle få slik fordi de var så usikker på hvor langt jeg var på vei ,men nei nei.. men takk for svar og info;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...