Gå til innhold

Mange små som heter Jakob?


birma og tredjemann

Anbefalte innlegg

Er det mange smårollinger som går rundt og heter Jakob for tiden? Har veldig lyst til å bruke det navnet, men er litt redd for at det er litt poppis. Gjør ikke noe at navnet er i bruk, men vil liksom at gutten min skal slippe å bruke etternavnet sitt for å bli skilt fra fremtidige klassekamerater...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! jeg jobber i en barnehage, og vi har ingen som heter Jakob. vet ikke om noen andre små i andre av de barnehagene som vi samarbeider med, som heter Jakob heller.. det er et veldig søtt navn da!

Vi har derimot mange Julie'r, sebastian'er osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

nei :) har intrykk av at navnet fikk en oppsving for rundt ti år siden, men at det ikke er et superbrukt navn i dag. dette kan du skjekke hos ssb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

heh. ble nyskjerrig selv... her har du antall nye jakober de siste ti årene. fra 05 og nedover:

 

180 203 174 200 164 136 136 117 127 113

 

 

har vært mye brukt i de siste åra ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange små som heter Jakob nå, spesielt i Oslo-området. Jakob ligger på 3. plass på ti på topp listen der. Du kan jo gå inn på Statistisk sentralbyrå sine nettsider og sjekke selv. Der får du både lands- og fylkesoversikt. Vil anta at de andre fylkene kommer etter snart. Oslo setter alltid en trend. Vi hadde tenkt å bruke Jakob selv dersom vi fikk gutt, men slo det fra oss da vi så hvor populært det var.

Har også sett mange fødselsannonser med det navnet i det siste....

Bibelnavn generelt er velidg poppis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det som ante meg...

 

Har liksom ikke lyst til å bruke et poppis navn, men har forelsket meg helt i det navnet.

 

Hva syns dere om Ådne og Sigve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...