Gå til innhold

noen som vet ,når pappaen jobber i nordsjøen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei,dessverre vet jeg ikke d. Min skal ikke begynne i nordsjøen før januar, så jeg slipper å engste meg for det.

Når det gjelder de 6 ukene så er det noen som mener de får stå over en tur, de blir da hjemme 10 uker. Men dette er bare noe jeg har hørt, så jeg er ikke sikker.

Det samme har jeg hørt, kjekt visst han er hjemme i 2 uker. Vi skal undersøke dette i morgen. Skal gi beskjed om hvordan det er da.

Gruer du deg til å være så mye alene? Har dere det skriftlig at han får den turnusen? Derfor jeg spør er fordi han i løpet av året vil få forlite timer ute og må gå noen 2på og 3 av pga timene.

Min mann jobber i nordsjøen uten fast rotasjon. Da vi fikk førstemann i april 2005, reiste han ikke ut før to uker etter fødselen, og for å få de fire ukene pappaperm, så reiser han en tur mindre i år. Dette likte jo ikke firmaet, de ville han skulle reise som vanlig og ta pappaperm i en friperiode. Så det ble VELDIG mye krangling fram og tilbake for å få det gjennom! Lurer på hvordan det skal gå når han skal ha seks uker perm med nestemann!!!

Off ja det kommer til å bli tøft å være hjemme alene i begynnelsen, vi har to barn fra før også, men vi får bare glede oss til de skal være hjemme i 4 uker det skal jo bli deilig.

Vi har ingenting skriftlig ennå, han har ikke sagt opp den jobben han er i nå, skal visst gjøre det denne uken.

Men han skal jo ikke begynne før i januar da.

Du må gi meg beskjed når du vet noe mer om de 6 ukene.

Annonse

Nå har jeg fått svar. Fødselspermen får fedrene ikke betalt for. Noe som jeg må skjekke om det virkelig er lov. Mens pappa permen på 6 uker er nødt til å tas i beg av en fri periode dvs at de får enten 8 visst de er uheldig eller 10 uker pappaperm. Vi skal 1 mnd i Thailand i mars og da skal pappaen tapappaperm, slik at vi får lønn mens vi er der nede.

Over til noe annet, hvor er du fra? Kunne du ha tengt deg å holdt kontakten etter at ungene våre er født på msn eller noe. Kjekt å treffe noen som er i samme situasjon. Men det er bare visst du har tid eller vil.

Ja det kan vi godt, har ikke skaffet meg msn adr. ennå da, er litt treg med sånt,hi,hi.

Visst det stemmer at de ikke får lønn i pappa permen, da bør jo de vekene bli overført til oss??? Det er jo trygdekontoret som skal betale de pengene.

"Heisann" skal an reise ut denne vekå, blir spennande, fyste turen.

Eg har min siste arbeidsdag på torsdag, ska bli godt å få slappa av :-)

Jeg har vert arbeidsledig siden DESEMBER blir snart gal. Har aldri vert arbeidsløs før. Mistet jobben pga nedskjeringer i AVINOR. Og man føler seg som ett dass når jeg må fortelle at jeg er hjemmeværende. Dattera mi på 2 har heller ikke komt inn i barnehage så jeg har hatt mye tid sammen med henne. Når du får msn så er adr min [email protected]

Hei.

Min samboer har jobbet mange år ute i fast rotasjon (2 - 4). Slik eg har forstått det ville han ha fått 10 uker hjemme, dette vil han ikke få siden jeg er student. Men det er en annen sak.Altså ville han fått en tur hjemme + de 4 ukene han vanligvis har fri. Hvis permisjonstiden hadde vært 7 uker ville han fått 11 uker hjemme. Håper dere skjønner hva jeg mener:)

Min har utetur når eg ha termin ( litt skremmendes) så han vil bli flyd hjem når noe skjer. Han da få en uke betalt for å vere hjemme. Dette er forsåvidt greit siden det er opp til bedriften å i denne perioden ( de 14 dagene etter fødselen).

Noen andre av dere også som har termin når han er ute??

Hvordan løser dere det ?

Må nok si at eg ikke gleder meg til de første 14 dagene uten min samboer. Men det er en vanesak, og så har vi no 4 uker sammen.

Jeg slipper d problemet at han er ute når jeg har termin, min skal ikke begynne før i januar. Men d skal bli travelt de første to vekene han er ute.

Pleier de ikke å slippe å reise ut den turen da når du har termin?

Annonse

Nei, desverre de gjør nok ikke det, de tar nok ikke hensyn til sånne ting.. Han kan eventuelt få seg en sykemelding hvis jeg ikke fungerer uten hjelp den siste tiden.

Det er nok mest vanlig å reise ut den turen slik eg ha forstått det,og så ta første helikopter til land når det blir action hjemme. Så kan de være så uheldige at det er tåke eller at ting skjer så fort at en ikke rekker det store øyeblikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...