Gå til innhold

kvalm, sliten, svimmel, er jeg gravid??


-Mariposa-

Anbefalte innlegg

Har siden i går vært skikkelig kvalm (ikke kasta opp). Har i de siste ukene vært trøtt og sliten. Jeg går på pilla (Yasmin) og "hopper over" mensen noen ganger, dvs bare fortsetter på neste brett. Sist gang jeg hadde mensen var ca 1 mdn siden. Kanskje litt mer. Siste uka har jeg vært veldig påpasselig med å ta pilla, men pga mye stress og sånn har jeg glemt den et par ganger den siste mnd. Har hatt sex endel, ikke så veldig ofte (har samboer). Har gått på samme pilla i nesten 6 år, aldri blitt gravid. Men nå er jeg bekymra. Jeg har ikke ømme bryster.

Dere som var kvalme, hvordan er kvalmen? Jeg føler at noe sitter i halsen, at verden gynger litt. Men jeg har matlyst. Kjente meg litt kvalm av luktene på butikken i stad, men det blir jeg av og til uansett.

Hmmm, kan jeg være gravid tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei...jeg synes jo det høres sånn ut...men man kan jo ikke være sikker...jeg ble fort trøtt og sliten...kvalmen har kommet først nå..jeg er 6+3... men du kan jo ta en test for å være sikker??eller??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja..det var dumt...men jeg ville tatt en test om jeg var deg..når skal/skulle du hatt mens da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper som sagt over mensen noen ganger, fortsetter på brettet liksom. Legen har sagt det er helt ok. Så hvis jeg slutter på pilla i dag skal jeg få mensen innen 4 dager. Men det er litt over en måned siden jeg hadde siste pillepause. Pleier å gå 2-3 mnd mellom hver gang jeg har mensen. Det er jo ikke mensen på ordentlig likevel, når man går på pilla.

 

Jeg veit jeg må ta en test for å være sikker, bare lurte på om kvalmen min hørtes ut som gravidkvalme eller om jeg bare har et virus eller noe...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på p-pillene så utsatte jeg mensen med p-pillene. Da jeg slutta med disse fikk jeg ikke en eneste blødning før det hadde gått 5 uker. Jeg var ikke gravid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det er mest kvalmen og det at jeg er så trøtt som bekymrer meg... Jeg får nok tatt en test i morgen, men inntil da så er jeg bekymra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Jeg gjorde akkurat som deg ,gikk på trionetta i 6 år og brukte og hoppe over mensen piller.. når jeg glemte en i ny og ne tok jeg to.. blei ikke gravid forde. Men plutselig kom ikke mensen en mnd. Selv om jeg gikk på p-pillen var jeg blidd gravid.. ET SJOKK. legen sa at tok man den ikke på samme tidspunkt hver dag var sjansen der, selv om den er liten kan det skje. råder deg til å ta en test..da får du sikkert svar. selv tok jeg 3. Å nå gleder jeg med..

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da. Ja, det kan jo skje, jeg er klar over det. Passer bare så dårlig med studiene og sambo som IKKE er klar for barn... Jeg har jo vært en del sliten før, men ikke kvalm...

 

Nei, jeg får jo ikke vite noe før jeg tar den testen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig å si om du er gravid ut i fra symptomer, men jeg merket ikke noe særlig til kvalme/svimmelhet/trøtthet før uke 6. Kvalmen er forskjellig fra person til person, jeg er vel litt som deg, kvalm, men mister ikke matlysten (tvert i mot, det hjelper å spise!) og blir kvalm av lukter i butikken og tanken på forskjellig mat. Andre kaster opp og greier ikke spise noen ting. Noen blir kvalme om morgenen, andre om kvelden eller hele dagen (sistnevnte for meg...).

 

Ta test og lykke til.... tror du ønsker bittelitt at den er positiv, eller tar jeg feil...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har rett. Det ville ikke vært verdens undergang, men typen ville klikka...

Fortsatt kvalm nå. Drikker cola. Det hjelper.

Var inne i en garasje i stad og brakk meg masse av eksosluktene. Det har ikke skjedd før.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...