Gå til innhold

Vi ventenr på deg, Conda!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg skriver under på den! Vil også sende "lykke-til-hilsen" til Conda! Det er jo så spennende! Jeg er kjempe nysgjerrig på hvordan det går!!

Selv har jeg reist med gutta til Frankrike og nyter av regnværet her...:)

Vi har badet i termobad i dag og det var herlig! Tror lille baby også likte det...Tankene gikk til vannfødsel, - det må være behagelig. Men jeg får ikke tak i et sånt badekar før jeg føder, tror jeg, så det får gå med dusjen.

ok, nok for denne gang...:)

Hei igjen,

Har et sykt barn hjemme for tiden...dårlig timing for fødsel :-). Håper at han hinner bli frisk for det skjer noe. Jeg gikk over 14 sist gang, prøver derfor å ikke tenke for mye på termindato. Det var så otroligt frustrerende å vente så lenge.

Har dere også to jordmødrer som kommer til fødselen? Lurer på om det er vanlig?

Jeg har ikke tenkt å bruke fødekar. Sist gang fikk vi leid et fødekar av jordmor. Vi styrte masse med alternative måter å kunne fylle karet med nok varmt vann. Hadde em primus med store gassbeholdere på veranden. Vi ble ganske skuffet når det ikke ble hjemmefødsel etter alt styr. Den her gangen tar vi det lugnt. Orkar ikke forberede så mye.

Har dere det bra?

Hei!

Krysser fingrene for at han blir frisk snart!

Til oss kommer det også to jordmødre,- tror det er vanlig i Sverige (jeg bor i Sverige,-ser at du også snakker litt "svorsk", så kanskje du også bor der?) Skjønner at dere ble skuffet når det ikke ble som dere hadde tenkt,- drømmer som går i knas er aldri hyggelige opplevelser... Er redd jeg selv kommer til å bli veldig lei meg om det ikke går som vi har tenkt...Men det vil jo tiden vise,- nå vil jeg egentlig bare tenke trygge og gode tanker som gjør meg trygg. Alle andre tanker skyver jeg til siden så godt jeg kan...

Krysser fingrene en gang til for alt går som dere vil denne gangen! Hyggelig med oppdateringer!!:)

Heldige dere som er i Frankrike. Kos dere!

Jeg har bare hatt en jordmor. Det er nok litt avhengig av at det er vanskelig å få tak i jodmor her i Norge.

Ja takk, en bra dag. Fikk en avlysning på programmet i dag, og det var litt godt. Ellers hadde dagen blitt vel hektisk. Og jeg skal i dag gjøre det Conda burde gjøre (For å få igang fødselen..): Rydde fryseren. Jeg er nødt, vet ikke hva som er der lenger... Men Conda, god bedring til den lille, håper det går fort over.

Jeg har allerede ryddet fryseren, vasket, ryddet leiligheten og shoppet mm. Har kun vask av vinduer igjen. Har hatt ett sånt enormt behov for å gjøre alt perfekt. Det behovet er nå borte. Nå er det Tv'n som gjelder fremover.

Jeg er svensk og bor i Norge :-). Hvor i Sverige bor du? Jeg er fra Göteborg men har bott i Norge de siste 6.5 årene.

Lille gutten er i barnehagen idag....takk og lov!

Annonse

WOW! imponerende! Tør ikke å snakke om hvordan vi har det der hjemme...selv reiste jeg til Frankrike:) Litt dumt med tanke på at jeg blir snytt for de franske ostene og vinene..., men det er jo mye annet å nyte av her også:)

Jeg bor i Skåne og trives veldig godt der. Men besøker Norge titt og ofte.

Er imponert over norsken din! Tror ikke jeg kan skrive like bra på svensk..

Er enig med Anjo at du fortjener TV nå!

Venter i spenning på alle mulige tegn....

Dessverre begynte jeg å rydde og ordne for ca 1 måned siden, det betyr alt alt er nesten like ille igjen når babyen kommer ;-).

Vi var i Hellas i august. Det var en nedtur å ikke kunne spise all den fantastiske maten....men det var deilig å reise bort i slutten av graviditeten. Venten blir ikke så lang da.

Det var fint å høre at du er imponert over min norske. Jeg har problemer med å skrive både på norsk og svensk nå. Er ikke sikker på hvilke ord som hør til hvilken språk...det blir en liten mix.

Kjenner ingen tegn til at min baby er på vei.

Så bra at du har så masse energi!

Eg gjekk og la meg 2015 idag, totalt utslitt etter å dratt i barnehagen og henta datra mi på 1,5 og i tillegg måtte bere ho ein del etter handleturen fordi ho ikkje ville gå og slang seg ned i søla. Heime tenkte eg at vi kunne ta på oss regntøy og gå ut og hoppe i sølepyttane, men då ville ho sitte i vogna. Gåing er ikkje mi sterke side akkurat no. Og pappaen kom heim frå jobb kl 1830, han burde også vore delvis sjukemeldt, så kunne han ta seg litt betre av meg...

Men no sit eg her og ikkje får sove, vokna kl 2230 og eg vart så lei av å ligge i senga, så då gjeld det å få gjort noko fornuftig...

I morgon skal eg ringe til jordmor og få meg sjukemeldt 80% istadan for 20, får ikkje gjort noko fornuftig på jobb likevel. I dag laga eg ferdig ein presentasjon eg skal ha om to veker - kva skal eg då gjere på dei neste to vekene?

Det er slitsomt å gå gravid når man har barn fra før. Man vil så gjerne være der for dem, men klarer ju ikke å gjøre alt man en gang gjorde. Igår skulle jeg gå til barnehagen for å hente de små, men klarte ikke å gå hele veien :-) Min mann fikk hente dem og meg med bil!

Det er like godt å sykemelde seg når man er sliten. Jeg jobbet lengre en jeg burde. Istedenfor takk fikk jeg skit før at jeg ikke klarte å gjøre jobben like effektivt som før...sukk.

Godt å være hjemme å kose seg den siste tiden.

Fikk selv erfare at man ikke er like god som før igår...Jeg skulle skli på en kjempestor sklie her i Frankrike sammen med guttene. På slutten av sklia var det en homp og hele meg hoppet og landet rett på halebenet....Så nå sitter jeg her da...med vondt bekken og haleben. Kan nesten ikke sitte:( og kan nesten ikke klage heller ettersom det jo var veldig dumt og selvforskyldt.....Så hvordan reisen hjem skal gå i morgen kan jo bli interessant å se...

Ha det godt alle sammen:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...