Gå til innhold

Takkekort - hva slags tekst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal nå endelig sende ut takkekort og er litt usikker på hva jeg skal skrive. Av den vi fikk en ting fra tenkte jeg " Tusen takk for den flotte gaven vi fikk til vårt bryllup. Hilsen..... ".

Men vi har også fått en del penger og har sett noen som skriver " Tusen takk for maleriet og pengene vi fikk til vårt bryllup. Pengene ble brukt på.... "

Jeg må innrømme at jeg ikke er så gira på å skrive hva vi skal bruke pengene til; ikke fordi det er noe tull - er til reising, men føler bare ikke at det passer.

Hva synes dere?

Fortsetter under...

Skrevet

du kan jo skrive tusen takk for pengegaven. Har sett mange som skriver det!

Tror ikke jeg kommer til å skrive hva vi har brukt pengene på... Er enig i at det ikke passer.

Men når vi har fått en konkret ting, så bruker vi å takke for den konkrete tingen. Skal gjøre det nå i takkekortene fra dåpen og skal gjøre det etter bryllupet.

Skrevet

Tenkte også å skrive takk for den konkrete tingen, men det har selvsagt blitt rot med gavelista! Hadde laget nummererte merkelapper som skulle klistres på både gave og kort, men i farten forsvant de..

Det ble skrevet en liste, men den er blitt rotet med.

Så dermed kan jeg ikke skrive takk for tingen. Vurderer å skrive noe som "Tusen takk for den flotte gaven vi fikk til vårt bryllup. Vi hadde en fantastisk dag og er glade for at dere delte den med oss! Hilsen xx og xx"

Tusen takk for hjelpen :)

ps! lykke til med ditt bryllup!

Skrevet

Jeg vil gjerne takke konkret for hver enkelt ting. Da viser vi giverne at vi har sett hva akkurat de ga og at vi setter pris på den. Altså "Tusen takk for den fine...". Barna har fått penger til navnefest. Da har jeg skrevet "Tusen takk for pengene X fikk av dere. De skal vi bruke på noe fint han trenger!" Hvis vi får penger til bryllupet tror jeg vi kommer til å skrive noe tilsvarende. "...De skal vi bruke på turen til..." Skjønner hva du mener med at det kanskje ikke passer, men vil allikevel si noe om hvilken glede pengene har gitt oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...