Gå til innhold

Jeg vil slutte å amme nå...6mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å trappe ned nå..........Føler omtrent at dette er helt tabu....og at jeg må ha sinnsykt gode grunner til å slutte, at jeg liksom må forsvare meg noe voldsomt...Får ofte dårlig samvittighet så klart.

Egentlig må jeg si at amme-presset er ekstremt stort her i landet, også her inne av engasjerte mødre...

Jeg har veldig mange grunner, men kunne også valgt å fortsette...Men noen av grunnene kan komme babyen min tilgode også..(blant annet noen medisiner jeg skal begynne på, men kunne latt det være også..) så jeg prøver å være sterk og stå på min avgjørelse..Kommer ikke til å si noe til helsesøster heller...

Jeg er selvfølgelig glad jeg har ammet i 6mnd og strevde veldig å få det til de første 2mnd også..

Skal det virkelig være så vanskelig? Hadde hjulpet veldig å høre fra andre som har tatt dette valget!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

gjør sånn som du/dere føler er riktig. Det er du som bestemmer hva som passer for dere. Vil du slutte, så er det en avgjørelse du tar. Fortsetter du, så gjør du det...

Jeg har ei datter på 8 mnd, og vi ammer masse fortsatt. Slet veldig fra begynnelsen, men nå er det bare helt herlig :-)

Du har vært kjempeflink som har ammet i 6 mnd. Tenk på de som ikke får pupp i det hele tatt.. Barnet ditt har fått de aller viktigste dråpene. Mme er flott det også :-)

Lykke til med avgjørelsen din.

klem

• 3 uker senere...
Skrevet

Slutt hvis du ikke vil amme mer. Skjønner godt at du må forsvare deg mye, det er et stort ammepress- MEn amminga skal jo være kos også. Synes du skal berømme deg selv som har amma så lenge som du har. ikke alle som gjør det- Selvom amming er best for barnet så er det ikke slik at barnet ditt lider overlast om du slutter. Gjør det du mener er best for barnet ditt og deg selv.

Lykke til

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Helt enig med deg at det er litt "ammehysteri" her i landet....

Allerede på sykehuset begynner ammepresset, og det er mange

fortvilte mødre som sliter med å komme igang med amming og som

aldri får det helt til heller....

Selv ammer jeg min 5 måneder gamle sønn og er komfortabel med det,

men jeg er helt enig med deg at folk generelt har en litt hysterisk holdning til det å amme.

Om du har lyst til å trappe ned, så synes jeg du skal være fornøyd med

innsatsen så langt og blåse i hva alle andre mener.

Mange barn har vokst opp på MME, og har ikke lidd noen nød

av den grunn.

Synes vi mødre generelt kan være flinkere til å akseptere at man velger

å gjøre ting forskjellig.

Stå på videre og lykke til!

Skrevet

Ikke bry deg om amme-maset!

Hvis barnet ditt ikke er misfornøyd, så kan du ha god samvittighet og.

Hos meg har det gått naturlig nedover fra ca.6 mndr, og tennene har satt en endelig stopper for hele ammingen. Biting er ikke godt! Jenta mi er velfødd og har fått all den morsmelken hun ville ha så lenge det varte. Jeg er egentlig glad til, nå er hun ikke så avhengig av meg lenger og kan være borte med pappa eller mormor hele dagen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei.

Synst det var godt å se noen andre også so ikke ønsker å amme til barnet er 12 mnd. Jeg har en gutt som er 4 1/2 mnd. Han begynner å miste interesen for puppen. Mange sier jeg skal prøve å gå å amme, men jeg har hatt 4 ryggoperasjoner, og har ikke mulighet til å bære så mye på han. Han har begynnt med grøt og middag, og på kvelden etter grøt vil han ikke ha pupp. Har da pumpet litt for å gi på flaske.

Synst det er utrolig vanskelig å forsvare at jeg ønsker å slutte. JEg studerer og faren er hjemme. Jeg pumper melk, som han gir på flaske. Føler derfor jeg har gjort en god innsats til nå. Jeg ønsker også å slutte pga at jeg ikke ønsker at babyen min skal bli for avhengig av pupp. Bli mye mer kos enn pupp!

Syntes det var godt å høre at noen andre også tenker å slutte! Må si det er tøft å stå imot dette ammepresset. Nevnte litt ang dette på helsestasjonen, det ble nesten ramaskrik med en gang! Synst dette er litt trist. Bør være vårt eget valg hva vi vil gjøre.

Jeg har tenkt litt på å pumpe å gi på flaske, men er jo lit mye arbeid det også. Har ikke helt bestemt meg. Skal til Hamar (bor i Stavanger regionen), 18 november med hundene mine, satser på å amme til dess. Er jo litt enklere å reise med brystbarn!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...