birma og tredjemann Skrevet 25. september 2006 #1 Skrevet 25. september 2006 Når begynte jordmor å undersøke dere nedentil på slutten av svangerskapet? Tenker på å sjekke modning og sånt. Hvilken uke var det det var lurt å be om å bli testet for streptokokk b? Og en ting til... noen som kjenner til en statistikk som viser hvilke uke det er vanligst for førstegangsfødende å føde? Eventuelt hvor vanlig det er å føde før / etter termin avhengig av hva ens egen mor gjorde?
bollenr3 Skrevet 25. september 2006 #2 Skrevet 25. september 2006 jeg er uke 39+1 og jordmor/lege har ennå ikke skjekket meg nedentil.. når det gjelder streptokokk B så er barnet mest utsatt for smitte hvis det blir for tidlig født, så jeg vil tro at dersom en vil sjekke det, bør en ta før uke 35-36...
Gjest Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 jeg er andregangs og har aldri blitt undersøkt nedentil.... jm sa at den gjennomsnittlige førstegangs føder på dag 6 etter ul-termin.
Boogie Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Min JM sjekker ikke nedentil i det hele tatt. Tror det er veldig variabel praksis på det området.
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 jeg skal teste for streptokokk b.. skal teste i uke 35 sa jordmor.. jeg er i uke 32 nå
Gjest Skrevet 25. september 2006 #6 Skrevet 25. september 2006 leelu23 m/ gutt 25.11 jeg hadde faktisk streptokokk b infeksjon under forrige fødsel, men jeg har ikke testet meg nå i slutten av sv.skapet. Hvorfor skal du teste deg?
birma og tredjemann Skrevet 25. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2006 Har ikke noen annen grunn til å teste meg enn at jeg har lyst til å være på den sikre siden etter alle skriveriene om streptokokk b nå i sommer.
Nicita73 Skrevet 25. september 2006 #8 Skrevet 25. september 2006 Er nå 37+4, ikke blitt sjekket nedentil, og har ikke forstått det sånn at jeg skal det heller. Jeg tok Streptokokk B prøven i uke 36, legen min ville ikke ta før det, fra uke 36 sa han. Den var negativ:)
Gjest Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 birma *høygravid* det er nettopp det som er så dumt med den testen...hvis den er negativ kan du likevel få infeksjon...bakteriene kommer og går som de vil nemlig. det er bedre å være obs under fødselsforløpet. og selv med posetiv test er det ikke sikkert du skal behandles med antibiotika.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 Har heller ikke blitt sjekket nedentil, er 6 dager over idag. (så håper det du fertila skriver, at gjennomsnittlig føder førstegangs på 6. dagen, for da skal det skje noe snart... *krysser fingrene*)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå