Gå til innhold

Nesespray og alkohol?

Anbefalte innlegg

Hei hei, Er litt flau av å stille slikt spørsmål, men jeg er invitert i flere selskap i den tiden jeg skal begynne med nesespraykuren og under behandlingen. Her blir det servert masse vin og folk tror vel jeg er gravid med en gang jeg ikke drikker. Så lurer på om det går an å drikke litt vin under behandlingen? Eller kan det ødelegge effekten? Når må jeg evt slutte å drikke vin? Selvfølgelig etter at jeg evt er gravid, men kan jeg drikke vin helt frem til det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6444207-nesespray-og-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lev som før er instruksjonen vi har fått. Så da tar jeg meg et par glass vin når jeg føler for det ;-) Men selvfølgelig ikke noe flatfyll, har hørt mange som blir skikkelig dårlig da. Men tror bestemt ikke at det går ut over effekte på medisinene, da hadde vi nok blitt grundig advart mor kombinasjonen.

Hei!

Det er tydelig forskjellig prosedyrer man må følge fra hvilket sykehus man tilhører. På Riksen har jeg fått klar beskjed om å holde meg unna alkohol under behandling. Mulig det har innvirkning på medisinene,hva hvet jeg? Jeg hadde iallefall ikke tatt sjansen. Hva hvis det ikke klaffer og du hvet at kanskje det var pga alkoholen????

Men gjør som du føler. Jeg selv har aldri rørt alkohol under behandling,men så har jeg også vært helt åpen om situasjonen,så folk hvet hva jeg går igjenom. Kan du ikke ta en hvit løgn? Går på antibiotika eller noe sånt?

Uansett,lykke til videre.

Hei

Jeg fikk beskjed om å leve som vanlig under behandlingen og ikke stresse så mye med det og slappe av. Drakk en god del mens jeg gikk på nesesprayen( gikk ganske lenge på den). Det var sommeferie og derfor ble det litt drikking.Men ble imidletid gravid på første førsøk,så trur det er viktig å slappe av å ikke tenke så mye på det.

Annonse

Er nok veldig forskjellig skjønner jeg.. skal selv på fest på fredag dagen jeg starter spraye men det blir siste for min del, ønsker ikke drikke når jeg går på medisinene og vil for min egel del vite at jeg har gjort alt riktig hvis du forstår. men fredag blir det litt vin ja hehe jentefest uten vin går jo ikke... klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...