Gå til innhold

matprat dått enno

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden dere bim-jenter er så fine og er som poteten (kan brukes til alt) spør jeg dere følgende;

I går lagde januarjubelmannen bulgur som tilbehør til middagen.

Veldig godt, men så ble vi ikke helt enige om hva det er lagd av (pakken var kun på tyrkisk).

Er det noen som vet, og er det sunt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bulgur

Bulgur er hele hvetekorn uten skallet som er delvis dampet og deretter grovmalt. Bulgur kan kokes eller bare rett og slett bløtes ut. Smaken kan minne om hasselnøtter. Bruksområde: Kokes eller bløtes. Brukes som hvete. Bulgur blir spist som andre kornsorter, og blir også brukt i tabbouleh (en salat av bulgur, persille, tomat, løk, hvitløk, frisk mynte, olje og sitronsaft).

Hvor sunt det er vet jeg ikke, omtrent som andre gryn?

Skrevet

Hvorfor google når man får utfyllende svar på 1 minutt fra hjelpsomme sjeler?

Skrevet

hehe, tar hintet. neste gang googler jeg selv...

Skrevet

På ingen måte ment som et hint - det ga meg et kjapt pusterom fra den drit kjedelige rapporten jeg sitter og leser:)

Skrevet

hm - på andre tråder skryter du veldig av hvor godt du trives i den spennende, fancy jobben din, men jeg ser at du har en ganske høy svar-frekvens her på 2.tri i løpet av arbeidsdagen...

Skrevet

Og hvem av oss ligger høyest på aktivitetsstatistikken her inne? Driver med rapportskriving for tiden, er det rart jeg tar "røykepauser" her på 2.tri?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...