Gå til innhold

Oktober: Høyt SF-mål i u 37/5


Månetoppen

Anbefalte innlegg

Fikk litt sjokk i dag på kontroll da legen målte SF-mål til 40! Et stort hopp på bare en uke og i tillegg på vei ut av skjemaet!! Betyr det at lillemann vokser som bare det -eller har det med andre ting å gjøre?

 

Ser ikke ut som om han har tenkt å feste seg heller. Ligger ned med hodet (siden u 27), men magen har ikke sunket. Begynner å lure på hvor høyt det i det hele tatt går an å komme!?

 

Andre som har høye SF-mål og/el erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du.

 

jeg har ikke høye sf mål, men lave.

 

men det har ingenting å si for babyen tror jeg hvis jeg har forstått det riktig. sf målene er målene fra toppen av livmoren og til skam benet og sier vel i grunn ingenting på str på babyen i den forstanden. tror jeg altså.

 

jeg er i uke 39+4 og har sf mål på 34. men ungen er som de sa helt normal av vekst. ca 3000 og 48 nå. skal på kontroll i morgen igjen, så blir spennende å se. men nå ble jeg kalt inn pga lave sf mål så aner ikke. men str på babyen er jo normale .

 

vet ikke om det var til noen hjelp men .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt sg mål har faktisk begynt å jevne seg ut nå... Lå på 38 i uke 37+3. Allerede i uke 28, lå det på 34...

Babyen min har heller ikke festet seg enda... Hodet står veldig høyt i bekkenet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten på ekstra ul pga det høye sf målet. Der viste det seg at babyen vil være ca. 4kg ved termin... Ikke så veldig unormalt mål i disse dager,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått beskjed om tidligere at babyen kommer til å være på over 4 kg, men da regner jeg med at de forventet ca samme stigning på kurven. Nå er det jo et HOPP fra 35 cm i uke 36 (samme lege som sjekket) til 40 nå i uke 37.

 

Takk for svar, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på sykehuset i dag for sjekk. I tilfelle andre lurer på det samme, så kunne legen berolige meg med at SF-målet trengte ikke å ha noen direkte sammenheng med størrelsen på babyen. Det er mange faktorer som spiller inn, bl.a hvordan mor er bygd og hvordan man bærer babyen (min er tydeligvis på vei ut av halsen snart!). I dag var dessuten babyen en gjennomsnittsbaby mtp størrelse mot 12% større enn snittet for 2 uker siden. Varierer tydeligvis fra lege til lege. Da gjenstår det bare å se hvem som har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat det samme, uke36/ eller 38, så jeg ble henvist til ul. Der var det ikke så mye å gjøre. Bortsett fra å konstantere at babyen har det bra- mye fostervann og litt stor baby. Jordmor sa at de ikke setter igang fødsel i slike tilfeller. Riene blir ikke sterke nok, må være skikkelige saker hvis babyen er stor.( Dette er mitt andre barn og forrige fulgte kurven,) nå er ikke hodet festet, men hodet ned slik som hos deg.

Jeg har et terminsprik på 15 dager, derfor følger de meg opp med en ul. til. Ellers sa jm at det ikke var noe å gjøre, baby kommer når han vil. Vi får holde ut. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...