Gå til innhold

Sover babyen dokker masse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jordmoren sa til meg sist at babyen sover mer enn 23 timer i døgnet, og er våken ca 40min tilsammen!!

Da hadde jeg hatt en liten panikkopplevelse fordi jeg ikke hadde kjent bevegelser på en stund (gjennom natten og ut over formiddagen, rettet seg med sjokolade og sukker!). Men da lå sannsynligvis babyen med ryggen ut og sov ganske tungt, og eventuelle spark ble rettet mot tarmer og sånt der det ikke er noen nerver.

Vi skal uansett ha 3 "sikre" perioder i løpet av dagen der vi kjenner babyens bevegelser. Vi skal aldri legge oss om kvelden uten å ha kjent liv, da skal vi heller ringe føden og få en sjekk.

De fleste babyer rører på seg selv om de sover, så det er mulig å kjenne noe nå og da uansett om de er våkne eller ikke, men det er jo gjerne litt mer fraspark når de ikke sover! : )

Jeg har mest bevegelser sånn utpå dagen, som nå, og utover kvelden og når jeg har lagt meg. Stille og rolig om morgenen lille bebisen, får håpe den er sånn når den kommer ut også! : )

Min sover IKKE 23 timer i døgnet. Store deler av dagen blir brukt til å henge opp ned i ribbeina mine, og terrorisere mamman sin mest mulig ;) Sparker og dunker veldig mye. Så hvis det har samsvar med aktivitetsnivået etter fødsel, får jeg litt å henge fingrene i....

Lurte nesten på om det kan være det høye blodsukkeret mitt som gjør det. At han blir litt hyper. Men jordmor trodde ikke det skulle ha noe å si. Har høy hjertelyd til gutt å være. 160 og oppover .

Kommer vel en roligere periode når det blir litt trangerer der inne. Er jo bare 27 uker.

Tror ikke min sover 23 timer i døgnet!

Leste forresten et sted på nettet at de sover ca 45 min i strekk, er litt våken, sover ca 45 min etc.. Jeg tror babyene er forskjellige, jeg.. Nå har min vært våken i en time i strekk.. og den har da vært masse våken før i dag også..

Annonse

MASSE liv så å si hele tida.. det er derfor jeg kaller babyen for "lille turbo". er 29+5 i dag.. trudde det skulle bli litt roligere framover nå, jeg.. iom at babyen får dårligere plass for hver dag som går??

sånn var det ikke med forrigemann.. hihi

stemmer dette mønsteret, får jeg også litt å henge fingrene i!! (det stemte bra med forrigemann, bare så det er sagt ;) hehe)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...