Gå til innhold

EL "alltid" på dag 16, denne syklusen er EL plutselig på dag 11. Oppdaget det takket være temp-måling

Anbefalte innlegg

Halois jenter, her kommer er lite innlegg om hvor bra det er å måle temperatur og bruk av fertilityfriend.com.

Jeg har brukt både EL-test og målt temperaturen de siste 5 syklusene. Det har alltid vært samsvar mellom EL-test og temperaturene mht å påvise når EL fant sted. Hver eneste syklus har jeg hatt positiv EL-test (CB-digital) på dag 14 og 15 og tempen har alltid steget på dag 17, slik at det er "sikkert" at EL var på dag 16.

Hadde jeg stolt på denne statistikken (les: kun hatt sex ihht dette) hadde vi gått glipp av EL i denne prøveperioden siden tempmålingen viser at jeg hadde EL på dag 11 - altså 5 eller 6 dager tidligere enn "normalt".

Fordi jeg i 5 sykluser har fått positiv EL-test først på dag 14 og fordi CB sine tester er såpass dyre, hadde jeg ikke tenkt å begynne å teste med CB før det ville vært for sent i denne pp.

Men altså takket være temperaturmåling og fortreffelige fertilityfriend.com, slipper jeg å være frustrert over å ha bomma og brukt opp en pp.

Så kom igjen jenter - begynn å tempe! Er ikke noe stress (selv om det kanskje kan virke sånn) - mer stress å leve i uvitenhet og lure på om man har truffet og når man har el, og hvor lang tid det er til IKM egentlig og om man er gravid hvis IKM plutselig er litt senere enn man trodde etc.... Mye av dette slipper man hvis man temper :)

Fortsetter under...

Temper selv,og vet hvor nyttig det er...C";)

Godt å lese at du henta inN el takket være tempinga!

Lykke til med denne pp !

Takk og det samme til deg vilsågjerne :)

Ja er veldig fornøyd med meg selv for at jeg temper. Var så deppa for et par uker siden da jeg fant ut at kjæresten ville være bortreist hele uke 39 som statistisk sett skulle vært EL-uka. Nå innfant jo EL 5/6 dager før dette, og er så glad for at vi ihvertfall traff EL og mistet en pp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...