zzzzz-frøken Skrevet 25. september 2006 #1 Del Skrevet 25. september 2006 Halois jenter, her kommer er lite innlegg om hvor bra det er å måle temperatur og bruk av fertilityfriend.com. Jeg har brukt både EL-test og målt temperaturen de siste 5 syklusene. Det har alltid vært samsvar mellom EL-test og temperaturene mht å påvise når EL fant sted. Hver eneste syklus har jeg hatt positiv EL-test (CB-digital) på dag 14 og 15 og tempen har alltid steget på dag 17, slik at det er "sikkert" at EL var på dag 16. Hadde jeg stolt på denne statistikken (les: kun hatt sex ihht dette) hadde vi gått glipp av EL i denne prøveperioden siden tempmålingen viser at jeg hadde EL på dag 11 - altså 5 eller 6 dager tidligere enn "normalt". Fordi jeg i 5 sykluser har fått positiv EL-test først på dag 14 og fordi CB sine tester er såpass dyre, hadde jeg ikke tenkt å begynne å teste med CB før det ville vært for sent i denne pp. Men altså takket være temperaturmåling og fortreffelige fertilityfriend.com, slipper jeg å være frustrert over å ha bomma og brukt opp en pp. Så kom igjen jenter - begynn å tempe! Er ikke noe stress (selv om det kanskje kan virke sånn) - mer stress å leve i uvitenhet og lure på om man har truffet og når man har el, og hvor lang tid det er til IKM egentlig og om man er gravid hvis IKM plutselig er litt senere enn man trodde etc.... Mye av dette slipper man hvis man temper Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443513-el-alltid-p%C3%A5-dag-16-denne-syklusen-er-el-plutselig-p%C3%A5-dag-11-oppdaget-det-takket-v%C3%A6re-temp-m%C3%A5ling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
9nah Skrevet 25. september 2006 #2 Del Skrevet 25. september 2006 kjekt å vite ja. da skal jeg jammen meg teste fra dag 10, ikke senere! men du; hvor lang syklus ahr du da? jeg har 28-29. er bare i 2 pp, så vet ikke om jeg har blitt regelmessig alt da. det får jeg vel vite om 3 ukers tid, da jeg nå nettopp er ferdig med tr. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443513-el-alltid-p%C3%A5-dag-16-denne-syklusen-er-el-plutselig-p%C3%A5-dag-11-oppdaget-det-takket-v%C3%A6re-temp-m%C3%A5ling/#findComment-6444022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zzzzz-frøken Skrevet 25. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har stort sett sykluser på 28 dager og da 12 dager mellom EL og IKM. En syklus har vært på 26 dager men da var det kun 10 dager mellom EL og IKM. Med andre ord var EL på samme dag i syklusen (dag 16). lykke til med prøving og utforskning av syklus Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6443513-el-alltid-p%C3%A5-dag-16-denne-syklusen-er-el-plutselig-p%C3%A5-dag-11-oppdaget-det-takket-v%C3%A6re-temp-m%C3%A5ling/#findComment-6444317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå